Mitt I Livet...

Spec mödravård på csk...

Kategori: Nio månaders längtan

13.55 satt jag i väntrummet och väntade på att komma in till Christel.
I det andra väntrummet jag fick sitta i innan Christel kallade in mig, satt en annan gravid tjej.
Hon frågade när jag skulle ha och jag sa om ca 3 mån.
Hon blev alldeles paff och gjorde stora ögon och sa att hon trodde jag skulle ha om nån vecka!!!
Själv satt hon med en liten pluttemage och skulle ha om 3 veckor!!!
Vilken skillnad det är på magarna...
Hon berättade att hon hade SLE, en inflammatorisk sjukdom där hon får ledbesvär, får inte vistas i solen m.m.
Hon åker till Lund och kollar fostret ofta så allting är ok.
Det är hennes första barn så hon var ju lite nervös och det kan man förstå...

Jag träffade Christel och vi bestämde att jag ska träffa henne i vecka 28 igen och sen ska jag sättas igång i vecka 38. Jag frågade lite om bedövning denna gången och vilka andra metoder hon rekommenderade för jag är inte så engagerad i att ta EDA. Hon var inte heller så positiv mot EDA men sa att är det en riktigt säker person som lägger den så är det ingen fara. Hon var mer inne på Västerviksbedövning eftersom hon är bäst på att lägga den och hon sa att om hon är där den dagen jag ska föda så ville hon lägga den på mig.
Inte så smart att visa hur lång sprutan är för mig som har sprutfobi...

Tids nog till jag behöver bestämma mig.
Usch.

Hon kollade på med UL på hjärtat och sa att jämförelsevis i förhållande till min vecka så stämmer det ganska bra. Hon är ca 25 cm lång nu... nästan som en hel linjal...

VECKA 25
Bebisens hår har färg och struktur...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: