Mitt I Livet...

Vaken (nästan) hela natten...

Kategori: Livet från hjärtat...

Trött.
Tröttare.
Tröttast.
Ja det kan man nog säga att jag är.
I natt har killen inte velat sova.
Eller kunnat sova.
Han har legat och vridit sig gaaanska många timmar.
Han har snurrat rundor i sängen.
Dessutom klar vaken.
Klockan 03.07 fick han välling.
Sen somnade vi i fåtöljen - i en timme.
I en timme satt jag i fåtöljen!!
Hade min nacke kunnat prata så hade den nog skällt ut mig för misshandel...
Filip ville absolut inte ligga i sin säng.
Han totalvägrade.
Han somnade ett tag när jag killade honom längs benen.
När jag slutade så vaknade han.
Mitt huvud behövde verkligen vila...
Kollade ut och såg att det började ljusna.
Ja ja... det gör ju inget att jag är uppe dygnet runt - nån gång.
Men det är faaaan så jobbigt.
Speciellt när man ser att mannen ligger på sin sida och SNARKAR!!!
Hur kan de bara stänga av hörseln så?
Jag fattar inte att de inte vaknar när barnet skriker?
Deras eget barn!!
Är det inbyggt att bara mamman ska vakna på automatik?
Det spelar ingen roll om Fidde är uppe med båda barnen.
Jag använder ALLTID öronproppar när jag får sovmorgon o han är uppe.
MEN!!!!!
Börjar någon av de bli ledset så nog fan vaknar jag av det ändå.
Till och med Hanna kan sova utan att vakna, men det är ju tur!
Det hade varit riktigt jobbigt om hon vaknat varje gång.
Till slut övervägde jag att ta upp honom o gå runt lite i huset.
Då fattade jag vad som var fel.
Blöjan var inte lika luftig längre och det kom en välkänd "doft".
Han hade bajjat...
Så efter en ny blöja och lite mys, somnade han ÄNTLIGEN.
Men jag då?
Nä jag satt kvar på sängen och undrade om det var lönt att lägga mig ner...
Men tröttheten tog ut sitt och då vaknade Fidde till o sa att han skulle snart gå upp!!!!!




 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Jobbigt när man inte får sova...Men karlar..Begriper inte de heller hur de inte vaknar av sina barn??Såå ofta vatt vaken o vankat av o an me sjuka barn o haft de i sängen mellan oss..Men han..sovit som en stock..Konstiga fenomen de där männen:) Kram

    2010-06-14 | 21:48:40

Kommentera inlägget här: