Mitt I Livet...

Vem är det som luktar egentligen??...

Kategori: Livet från hjärtat...

Jag tyckte att det började lukta lite väl mycket här i datarummet nu så jag gick in för att byta bajsblöjan på Filip. Tar av honom blöjan - inget bajs!!
Det är JAG som luktar...
Näää inte bajs såklart.
Men det luktar ändå skit och det beror på de sex påsarna med gammalt gräs som legat där i ett bra tag och då luktar inte det hallon. Så när jag var o slängde gräset borta på ÅVS så fick jag väl lite av den äckliga stanken av det blöta och bruna som fanns under säckarna, på mina händer som inte gick bort fast jag tvättade mig 2 gånger med tvål när jag kom hem.

Fasen vad man kan känna sig lost om man inte vet i vilka containrar man ska slänga skräpet i. Jag tror jag frågade 5-6 gånger idag om det jag hade med mig. men det är ju bättre att fråga en gång för mycket än att man slänger det fel och så de blir lite putta. Jag hade en megatung säck med slipdamm! sen vi renoverade i tvrummet... Mmm det var ända sen dess, och jag hade faktiskt inte tänkt på att vi hade den säcken kvar, för den låg under bordet där Hannas sandlåda är nu, och jag hade säkert inte tagit den idag heller om inte Fidde sa att jag kunde slänga grässäckarna som han ställt just vid sandlådan. Så den fick jag hjälp med att lasta av för det pallade jag inte. Det var tungt nog att lyfta in möget i bilen. Gissa om det luktade bajja i bilen sen??? Mhmmm... Tvi vale.

Det jag tycker är lite dumt på ÅVS är att de inte gjort så man kunde slängt trädgårdsavfall EFTER man slängt allt det andra där inne...
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej å hå... nu är det dags för en kompost...

    Spika ihop några brädor till ett uppsamlingsställe för gräs och annat grönt, så får ni genast ( eller till nästa år) jordförbättring till er gräsmatta och till rabatterna...

    Det är ständigt nya projekt när man bor i eget hus!!!!

    Kram älskar er.

    2010-06-09 | 20:48:37

Kommentera inlägget här: