Mitt I Livet...

Bland puréer, krämer och smoothies...

Kategori:

Ikväll var Hanna sugen på en sån där god mangosmoothie som jag gjorde innan, men idag ville hon även ha i jordgubbar och björnbär. Det var riktigt iskallt eftersom gubbarna o bären var frusna så Hanna frågade om hon fick värma den i micron för hon tyckte det var för kallt att dricka, hahahaha...

Mangosmoothie



Resten av mangon gjorde jag mer puré till Filip och hällde över det i en barnmatsburk.
Jag gjorde bananpuré också, men glömde tillsätta lite citron, så efter ett tag hällde jag ut den för det såg inte så aptitligt ut längre när den fina gula färgen hade blivit brungrå...

Mangopuré


Jordgubbskräm
ja.
Det hade jag aldrig gjort innan, bara sett på när en kokerska gjort det på ett dagis där jag jobbade. Jag gjorde så som jag trodde man skulle göra men det blev inte så bra som jag tänkt mig. Den tjocknade inte tillräckligt fast jag hade i potatismjöl o vatten. Jag o Hanna smakade lite nu ikväll, men det var ingen höjdare till kräm. Så innan jag tänkte säga "-Byebye!" och slänga det skitet med, så berättade jag om mitt lilla missöde för mamma. Hon sa att jag kunde bara hälla i mer redning nu när den är kall och sätta igång plattan igen, sen när första bubblan syns, är den klar!!!
Sagt o gjort.
Och visst tjocknade den.
Tur man har mamma...
-Tack för tipset!!!
Nu har jag hällt över KRÄMEN i en tillbringare så det är bara till att hälla upp i morgon till mellis.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: