Mitt I Livet...

En hands trygghet...

Kategori: Livet från hjärtat...

För en stund sen somnade Filip, så han sover hela tiden utan att vakna till emellanåt, i sin säng efter att ha varit vaken sen 13.30. Ganska lång tid att vara vaken för en fem-månaders bebbe tycker jag, men då sover han kanske gott många timmar i natt. Fidde ska sova hos Hanna i natt också nu när hon hostar så hårt. Filip sov i vår säng och jag passade på att njuta riktigt ordentligt genom att hålla hans hand, känna på hans lena ansikte, känna hans underbara doft som bara bebisar har och bara ligga och veta att han är intill mig. Han sov såååå gott fram till kl 4.30 då jag kände att då var jag tvungen att gå upp o ge honom lite mat. Jag hörde hans mage kurra men han vaknade inte.

Idag till frukost, åt han 1 dl mild risgröt med smak av äpple o mango och den gillar han mycket mer än mild havregröt. Jag smakar på allt jag ger Filip och jag kan hålla med om att den nya gröten ÄR godare.
Till lunch åt han 3 st bitar av min hemmagjorda broccolipuré som jag frusit in i små portioner, till efterrätt fick han lite banan/persikapuré, som jag dessvärre inte gjort själv, men det kommer det med. Jag hade ju köpt två extremt stora mango på Maxi häromdagen (jag vägde den sista jag hade kvar och den vägde hela 638 gram!!!) sen var Fidde inom o köpte 6 st till, men de var inte riktigt lika bigga men det duger bra ändå. Så min purfärska MANGOPURÈ tyckte Filip var riktigt smaskig!!! T om Hanna gillade den och frågade om hon fick lite i en burk, hahaha...

Ikväll när jag duschat, vaknade Filip till och gnydde lite, så jag gick in och vände han till ena sidan och gav en ny napp. Det ligger tre nappar i sängen som vi byter med, för han gillar inte att suga på samma napp hela tiden. En liten finsmakare är han nog allt, hehe.
Jag hade tvättat håret och som en gammal vana snurrade jag om handduken runt håret och gick in till Filip så. Medan jag höll hans hand, vände han lite på huvudet och tittade på mig två sekunder och sen vände tillbaka blicken igen. Sen kollade han på mig igen och rynkade på ögonbrynen lite precis som "vad har du på huvudet???"
Då kom jag på: "Varför har jag en handduk på huvudet när håret torkar på tre röda???" Smartie.
Men efter det somnade han äntligen, med två av mina fingrar i bägge sina händer - som en avkopplande trygghet...

Kommentarer

  • Agneta säger:

    det finns ingen godare doft än den som bebisar har... vad det nu beror på?

    Tur att Hanna slipper sova ensam nu när hon är sjuk. Så gjorde alltid pappa o jag med er oxå... när ni var små. Hoppas att hon kryar på sig snabbt.

    Kram älskar er.

    2010-03-15 | 20:41:42
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se
  • Josefine säger:

    Ja visst är det inte svårt att göra egen mat, istället för att köpa de halvdassiga grå äcklicka barnmatsburkarna som ser ut som....blä.

    Kom ihåg att jag gjorde kött, potatis och sås, sen bara körde jag det i mixern, hällde sen över såsen och jisses vad gott det blev.

    Ska bli kul att se hur Filip reagerar på riktig mat sen :-)

    Kram Jossan

    2010-03-16 | 07:13:32

Kommentera inlägget här: