Mitt I Livet...

Förändring - ändrar...

Kategori: Livet från hjärtat...

I förmiddags var jag o Filip på Byggmax och köpte färg.
Jag ska måla om i hallen!!!
Det är så mörkt där och färgen som är där nu är en mörkare nyans av gammeldags rosa och känns sådär allmänt dassig.
Så på fredag ska jag börja så smått att skruva bort det som går, maskera lister, kablar och allt som inte ska målas över. Sen får man väl grundmåla väggarna innan man tar det riktiga. "Förspelet" är ju som man säger viktigast, innan man kommer till själva höjdpunkten, då man kan börja blaska på lite skvättar lite var som helst, hahahaha...  
Hallen är ju en miniminihall på ynka 2 x 2 meter så det behövs inte mycket färg. Skulle man sen tröttna på färgen kostar det inte mycket att köpa en annan o se om man gillar den! Jag har fått sååå många bra idéer på vad jag tycker hade varit bra, fiffigt och fint i vår hall. Vi behöver ju gott om utrymme med alla vinterkläder typ vantar, mössor halsdukar, överdragsbyxor m.m, som inte får plats nån annanstans, för gott om plats är nåt vi har väldigt ont om just nu...

Nåt som ligger och gror i vår "Att Göra-Låda" är:
* Renovera hallen.
* Få uterummet fixat.
* Nya fönster till Hannas sovrum och lekrum.
* Lägga golv på ovanvåningen.

En tur till IKEA hade inte suttit helt fel...
Har lagt in lite bilder på det som kunde sitta fint här i hemmet.
Men jag har fortfarande inte hittat ett sånt där MAGISKT PENGATRÄD som vi kan plantera i trädgården, som förökar sig ju mer man plockar, så Ikea får väl vänta ett tag till!!!
 

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Varför ska du grunda väggen, det är ju bara 4 dubbelt onödigt jobb....

    Den färgen ni ska ha är ju så ljus ändå, så det räcker om ni bara målar med den.

    Jag har aldrig grundat med någon vit grundfärg innan jag har målat färgen som vi ska ha.

    Kramis målis

    2010-03-25 | 08:54:41
  • Agneta säger:

    Ja visst är det kul att förnya och pyssla i hemmet?

    Det blir säkert bra med lite ljusare färg i hallen. Kram älskar er.

    2010-03-26 | 07:40:57
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: