Mitt I Livet...

Först jag, sen Fidde... **Lite äckelvarning!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I fredags skulle vi precis göra oss klara för att köra bort o fira Elias på sin 7-årsdag.
Filip satt i sin bilstol i hallen, medan Fidde spände fast bältet på honom, Hanna hade sina ytterkläder på sig och var på väg att gå ut och jag skulle bara ta på mig kläderna inne på toa.
Då får jag ett plötsligt kräkanfall!!!
Fyy fasen vad jag mådde pecka.
Jag ringde Jossa o sa att vi kunde tyvärr inte komma.
Vilken tur det var att det hände HEMMA och inte hos dom!!!
Ränneskita ovanpå det gjorde ju inte saken bättre.

Det värsta scenariet är när man känner att båda två sakerna är på G - och väldigt akut.
Vad väljer man?
Att luta sig framåt, kräka i toan o skita ner sig, eller sitta o skita i toan och kräka i handfatet???
Hmm... pest eller kolera...
Av alla onda ting valde jag det sista alternativet.
På en halv sekund, tror jag.

Det jag kom att tänka på var när vi bodde på Sommarlust och Jossa sov över hos oss.
Jag var lika dålig i magen på natten och behövde gå på toa - väldigt fort.
Jag sprang ut genom hallen o in på toaletten och gjorde mitt akutbehov.
Antagligen tyckte Jossa att jag sprang in där snabbt...
För då frågade hon skrattandes:
"- Sket du i luften eller???"

  

På kvällen fanns det inte så mycket för mig att varken göra eller att äta.
Man är inte så sugen på nånting.
Bara vila, vila, vila, vila.
Det enda jag gjorde var att spela på Hannas Nintendo DS.
Jag hade nog spelat det alldeles för mycket, för i natt drömde jag att jag var Mario och skulle springa in i en massa gröna rör, leta efter pengar, hoppa på flygande sköldpaddor, käka svampar som gör att man blir extremt stor och för allt som kommer i vägen för mig säger det bara - POFF...!!!
Men lika väl kunde jag inte låta bli att spela nu i morse igen.
Sen när Hanna väl skulle spela, tog batteriet slut.
Sorry princess...
  

Igår var det Fiddes tur.
Han körde hem tidigare från jobbet för han mådde illa.
Sen satte det orala helvetet igång för honom med.
Visst låter man annorlunda med alla sina onaturliga ljud under en sån händelse, men att låta som en brunstig tjur som samtidigt avger en massa pustanden och flämtningar, kan tyckas vara lite f ö r bra, för att bara vara min man. 
Han som tyckte att jag var såå pjåkig och bara åjade mig precis som att jag aldrig haft maginfluensa innan och höll på att dö...

"Den som skrattar åt den som kräker först - kräker nästan alltid sen."

  

Kommentarer

  • Görel säger:

    Vem är SUPERGLAD över att INTE ha träffat dig/Er??

    2010-03-02 | 14:59:11
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Kan tänka mig det för det hade väl inte suttit fint att stannat hemma från semestern???

    2010-03-02 | 15:01:07
  • Maria säger:

    Pest här oxå...Trodde ja skulle dö ett tag sen kom de från alla hål kan ja säg-fy va de e hemskt:( Hoppas barnen slipper..kram

    2010-03-02 | 15:24:08

Kommentera inlägget här: