Mitt I Livet...

Hemmagjord valnötsglass...

Kategori: Livet från hjärtat...

Fidde blev sugen på att äta VÅFFLOR ikväll och direkt ville jag ha sån där smarrigt god VALNÖTSGLASS till, som mamma bjöd oss på förra helgen. Men jag hade ingenting hemma och för övrigt var kylen också ganska tom. Allting var slut så jag o Hanna åkte till Willys o handlade grädde, yoghurt, cremé fraiche, mjölk, philadelphiaost, valnötter, mandariner, bröd, frukt, juice, gurka, lök, te, bubbelvatten, läsk, blöjor, kräm, m.m.m....

Vi åt frallebullar med kokt medwurst, ost o marmelad till lunch och senare på eftermiddagen började jag fixa med glassen.

Gör så här:
1. Rosta 100 g valnötter i stekjärnet.
2. Vispa 1 ägg med 2 msk florsocker pösigt.
3 Ta en ny skål och lägg i 1 dl vispgrädde, 1 dl philadelphiaost och 1 dl cremé fraiche.
4. Vispa allt till en jämn och slät smet.
5. Blanda allting i skålen och häll ut i en burk med tättslutande lock.
6. Ställ in i frysen minst en timme.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: