Mitt I Livet...

Måste alltid män dumförklara tjejer?

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår kom han som gjort vårt uterum hit för att kolla hur de skadade brädorna från i fjol, blivit ännu mer skadade i år. Han trodde ju inte på mig i fjol då jag ringde och sa att väggen är blöt varje gång det regnat. Så i fjol fick han komma hit och känna 2 timmar efter det regnat - och han blev helt tyst. Jag hade ju rätt. Han fattade inte hur det kunde vara blött eftersom det var gjort för 5 år sen. Det skulle ju hålla mer än så. Jo det kan man tycka - om det är gjort på rätt sätt.
Det blev snack om det kanske kunde vara kondens, så de satte in 8 luftventiler - inget hjälpte.
Takläggaren skulle komma o kolla om taket läckte och att brädorna var skadade så det var det som gjorde att det "regnade" in - han hade semester och kunde inte komma på lääääänge.
Året tog slut och snön på taket blev till vatten, som i sin tur rann ner och väggen blev blöt.

Så igår kom C hit igen och skulle kolla hur det såg ut, och först sa han med en blick precis som att jag var en "dum blondin" och med armarna i kors:
"- Näää jag tänker inte riva upp ert tak och lägga nya brädor och betala det!"
Då blev jag irriterad och sa:
"- Men om förra ägarna har betalat dig en summa för att du ska göra ett uterum till dom, och att du sen inte har gjort det som det ska vara så att brädorna är fuktskadade bara efter 5 år, och dels att ägaren sa till oss på huskollen att du ska åtgärda felet om det behövdes - då SKA du göra vid det med oavsett vad det kostar för då är ditt arbete inte färdigt!!!" 
  
Han gick ut och kollade  hur det såg ut och då sa han att det hade blivit ännu mer nu, än i fjol.
"- Jamen det vet vi ju... det är väl inte så konstigt när det inte fixades till i fjol!!"
Då sa han att han trodde att det blev fixat då eftersom han inte hörde av oss mer.
Men han hade sagt att vi skulle ringa senare i höst och höra av oss, och det gjorde vi men då sa han att det snart blev kallare och att han inte fixar sånt utomhus då.

Så nu har vi snackat mer idag och han verkar vara riktigt fuktskadad själv i skallen.
Han svarade inte på mina frågor utan svarade på nåt helt annat istället, så han verkade nog dum inför den andra killen med...
Men tillslut sa han att han kommer hit i morgon och sätter dit 7 nya brädor.

Han som absolut inte tänkte riva upp taket och betala för nytt!!!!!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Vi kvinnor kan väl inte förklara nåt för en man heller:) De vet ju alltid bäst o mest..tror de iaf...kram

    2010-03-30 | 20:44:48

Kommentera inlägget här: