Mitt I Livet...

Nytt utseende i hallen...

Kategori: Livet från hjärtat...

Lördag!!!
Nu är jag klar!
Har precis tvättat bort all färg från penseln, rollern och färglådan.
Det blev en stor skillnad på färg i hallen nu och det är så fint..
Hanna tyckte det luktade jättegott med färgen och satte sig på stolen - för att sitta o lukta!
Hanna, Fidde o Filip var ute o gick en runda efter lunch och när de kom tillbaka sov Filip fortfarande.
Fidde ställde honom i uterummet och där sover han ännu!!!
Nästan tre timmar nu.
Men egentligen är det inte så konstigt.
Han har svårt för att sova på nätterna för han är täppt i näsan, eller inte täppt TÄPPT utan det är det lösa snoret som sitter kvar i näsan som gör att han inte kan suga riktigt på nappen och då vaknar han. Jag har försökt använda den där Näsfridan och sugit bort lite av snoret men det mesta sitter ändå kvar och jag vet inte hur pass effektiv jag ska vara med sugen. Det känns ju säkert skiträligt att få en sån sak upp i näsan... 


Usch vad det är so boooring att inte ha två stycken tv-apparater.
Jag menar kolla bara som i förrgår.
Fidde Johan o Martin satt från klockan 19.00-00.00 och spelade hockey på X-box!!
Fem timmar tog de upp tv:n och jag fick seda o glo vid datorn ett tag.
Visst går väl 1-1½ timme an när man bara ska kolla en sak, men sitta här fler timmar är rena plågan.
Jag spelade lite på Miniclip men det intresset varade inte så länge.
Sen kunde jag inte spela Hannas Nintendo för batteriet var slut, jag kunde inte läsa nån tidning för alla var redan lästa och slängda, jag kunde inte gå in o sova för jag var inte trött kl 21.30.
Blääääää.
Vi måste ha en tv till!!!!!!
Eller så får Fidde spela hos dom...

Idag åt vi köttfärslimpa med potatis, ättiksgurka, lingon och sås som Fidde gjort.
Han fick beröm av Hanna som sa:
"- Pappa! Du är ju världsbäst på att göra sån här mat!"
Så även ifall hon aldrig ätit sånt innan så blev det ett MVG på den rätten tydligen, haha.

Nu ska jag gå o slänga tröjan i tvätten för jag ser att jag lyckats få färg på en pattedutten!!!!

Ha en fortsatt skön helg och så får vi verkligen hoppas att regnet avtar och solen skiner istället tills morgondagen...

 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Va duktig du e som målar o så:)) Nyfiken på resultatet..Kram

    2010-03-29 | 11:06:28
  • Görel säger:

    Visst är det roligt att måla och "dona"? Nu är jag snart på G att jobba (Och blogga..) igen!!

    2010-03-29 | 13:13:28

Kommentera inlägget här: