Mitt I Livet...

Tzi-tzi-tu, tzi-tzi-tuuuu!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Under ett hundratals meter på väg hem från dagis hördes det underbara vårlätet från talgoxarna.
"-Tzi-tzi-tuu, tzi-tzi-tuu, tzi-tzi-tuuuuuuu!"
Det häftiga var att det var två stycken talgoxar som sjöng samtidigt, och det lät som de sjöng i olika stämmor men det lät rätt fint. Fast efter ett tag blir man trött på att bara höra det ljudet i 5 minuter...
Det är så skönt på morgnarna nu när det är ljust så tidigt och jag är inte ett dugg trött när klockan är runt 6. 
Under vinterhalvåret gör ju mörkret att det känns som "missinassen" fast kl är 6 då med.
Det är ganska tydligt att kroppen mår bäst när det är ljust!

Åkte in till stan igår med Filip, Hanna o Olivia, för Filip var i stort behov av en större och lite tjockare vår/höstjacka. Den han hade sen innan var bara i stl - 62.
Men den är så fin o gosig fast liiite för liten för honom...
Ville gärna ha en likadan men tänkte att de har säkert inte såna tjockjackor kvar nu till våren.
Som tur var hade dom två kvar i stl 86 och en av dom tog jag!!!
Tjoohooo!!!!!!

Vi köpte med oss lite fika på Domus och sen körde vi ner till Tivoliparken för Hanna har frågat många gånger om vi inte kunde köra dit, så nu passade vi på! Jag hittade en p-plats vid teatern och intill bilen jag skulle parkera, såg vi två ludna svansar sticka fram under bilen. Det var två söta ekorrar som satt där...
Då kom jag plötsligt på - jag hade glömt att ta med vatten till Filips välling!!!!!!!!!
 

Han som började bli hungrig med. 
Shitpommesfrites.
F-a-n.
Det var bara till att köra upp till stan igen och be om lite ljummet vatten inne på Kebab-City.
Ner till parken igen och hittade EN plats på andra sidan, närmare parken. 
Pust...

En timme hann barnen leka och springa av sig innan vi körde hem igen.
Lämnade Olivia och vi fick en påse kläder med oss hem som var för små för söta Rasmus.
En jättefin blå/vitrandig mössa som passade alldeles perfekt till hans marinblåa jacka ( kusinen Erics fd), mjuka byxor som matchade med tröjor och en vårjacka som alltid är bra att kunna byta med om han skulle kräka eller dregla ner den ena som är ganska vanligt nu innan tänderna tenderar visa sig.

Var inom ICA och köpte - 32 st vaniljmunkar, de såldes 4 st för 10 kronor.
Skitbilligt!!!
Super att ha i frysen så man har nåt extra gott att bjussa på om man får gäster. Rita o Robban fick 16 stycken, för jag tänkte att vi får aldrig plats med 32 munkar i vår frys, hahaha.
Vi mumsade på varsin igårkväll och resten frös jag in. 
Såg att det kunde visst fått plats några till, så efter jag lämnat Hanna på dagis i morse gick vi till ICA - och köpte 16 till!!! 
Bra att ha o bjuda på ju!!!

  

Igår var det ett sånt härligt väder så Hanna o Filip var ute en stund och njöt av solen.
Filip satt i sin gåstol och fick syn på buskarna med de små bladen - som han senare så fint drog av!!



Ha det så gott i vårsolen!!!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vilken härlig dag ni fick o tur de ordna sig me vattnet till välling:) Såå gott väder nu:)Men fy vilka smutsiga fönster ja har som syns såå tydligt när solen står på..men men..Kram

    2010-03-26 | 12:25:29

Kommentera inlägget här: