Mitt I Livet...

Bättre o bättre dag för dag...

Kategori: Livet från hjärtat...

Ikväll kom Fidde som tur var hem i tid, så han var hemma med Filip och syrran "slapp" passa honom så jag kunde köra iväg med Hanna till fotbollen. Det var bara 8 st tjejer idag som tränade och så var det Magnus, en flickas pappa som var tränare idag för Maria kunde inte. Det var så kallt och jag hade klätt mig varmt överallt - förutom på benen. Jag glömde att ta på mig ett extra par byxor så jag fick gå fram o tillbaka, annars hade jag nog varit stel som en pinne.

Hanna blir bättre o bättre för varje gång, som tur är.
Idag skulle de träna på att få en boll sparkad mot sig, springa fram mot bollen och sen skjuta på mål direkt. Hanna gjorde två mål på tränaren som stod i målet och hon blev så glad och berättade om det hela vägen hem om hur hon gjorde!!!

Snackade även med en pappa där, vars sambo/fru jag såg förra gången, var en person jag kände igen från förr i tiden. Frågade om hon möjligtvis hette Liselott - och det gjorde hon, så minnet hade inte svikit mig, höhö. Berättade att hon och jag var med i IFK-flickorna när vi var mindre och åkte på en massa läger, att det var tre tjejer som var ett sammansvetsat gäng och sa namnen på dom, och han sa att det stämde med namnen men det andra visste han inte om!!!

När träningen var klar, sa jag till Magnus att Hanna vill vara med på matchen i Vinnö. Matchkläderna har hon ju ändå redan, nytvättade och luktar såå gott jämfört med när vi fick det. Tvi vale. Undrar om de blivit tvättade nån gång i år??? Vattnet var helt SVART i handfatet!!! Uuääärk.

Nähäppnähäpp.. om man skulle ta o borsta gaddarna och sussa kudden.. Gäsp...
Tycker jag börjar se lite suddigt på skärmen nu och gäspningarna kommer allt tätare och det är ett tydligt tecken på att kroppen behöver ligga ner och vila i några timmar...
Gäsp igen...
Nä nu går jag.

  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: