Mitt I Livet...

Passar på att bajsa hos moster...

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår kl 10.15 kom tjejen från Anticimex som skulle bespruta tre rum här, så undertiden körde jag bort Filip och Hanna till syrran. En kvart senare körde jag hem igen för att låsa och hämta maten till Filip som jag glömt i kylen. Det luktade inget speciellt just då, men idag tycker jag att det känns en konstig lukt, precis som när man går in i ett gammalt hus...

Filip sov gott hela natten mellan Jossa o mig.
Hanna sov hos Elias och Stefan hos Eric.
Filip vaknade första gången vid 05.12 för han behövde efter jag vänt honom - fisa
Och det riktigt ordentligt!!!!
Sen somnade han om igen.
Stefans mobil ringde, han gick upp och tog ut doggisarna på en promenix.
Senare när jag var uppe för att göra välling, ringde först en mobil på ashög volym i köket.
Där stod jag fortfarande lite halvsovandes och hör detta oljud bara så pang på.
Jag förstår att Eric vaknar av det!!!!
Tur att vällingflaskan stod på diskbänken, annars har de nog haft välling på köksgolvet!!!
Filip ville inte ha nån välling utan blev pigg istället.
Jossa gick in i tvrummet där Eric o Elias också satt med Stefan och käkade frulle.

Jossa körde killarna till skolan medan vi var kvar.
När hon kom hem igen var det vår tur att äta.
Filip åt gröt med kräm, lite smörgås och satt och småfes i sin matstol så jag tog upp honom för jag märkte att han blev trött. Han gnuggade sig i ögonen så han fick sin napp och sin gosefilt.
Rätt som det var kände jag att han tog i och kryste.
Det sprakar till riktigt ordentligt i blöjan - och börjar S-T-I-N-K-A .......
  
Fyyyy fasen alltså.
Det var så jag höll på att klökas.
Sen kände jag att det blev varmt på min tröja och kollade ner.
Blött.
Va faaan???
Lyfte upp Filip och såg orsaken.
Jag behöver nog inte berätta mer än att jag tog in honom på toa, klädde av honom, la kläderna i en påse och knöt ordentligt och duschade av honom med tvål!!!!!!!
Jag fick låna en tröja av syrran så jag slapp gå och osa bajs.
Den enorma prestationen tog ut sin rätt och han somnade i min famn. 
Vi körde hem vid halv tio när syrran skulle in till AF.

Filip gick runt i sin gåstol medan jag plockade upp allting vi hade med oss.
Satte mig vid datorn en stund.
Han blev trött och smågnällig så jag lyfte upp honom och kände - nåt blött i rumpan...
WHAT?????
Han hade bajsat ner sig IGEN!!!!!
In på toa.
Av med den nerbajsade tröjan, byxan och blöjan.
Det var bajs överallt.
Uppe på ryggen under tröjan och på byxlinningen.
La kläderna i blöt, på med ny blöja och nya kläder.
In med honom i sängen, in med nappen filten vid sidan - och då somnade han...

Han tålde nog inte den goda drycken han älskade och drack igår.
KIVIKS CITRUSDRYCK!!!!

Kommentarer

  • Josefine säger:

    ASGARV

    HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

    KRAMISBAJSIS!!

    2010-05-18 | 11:12:33
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: