Mitt I Livet...

Dåligt av bvc att inte informera...

Kategori: Livet från hjärtat...

Jag ringde till Filips bvc-sköterska i fm vid halv nio för att fråga en sak. Hennes telesvar gick in och jag sa att jag ville att hon skulle ringa upp mig. Nu är kl snart 14.30 och hon har inte ringt än!! Jag tycker det är skitdåligt att hon inte kan lyssna av telefonsvararen varje timme eller nåt. Wow, nu ringde de!!! Jaha... hon som FIlip har var inte där alls idag!!! Kunde hon inte sagt det på svararen?? Jag fick prata med en annan istället och det gick bra. Hon sa att Filip kan vara dålig i magen upp till 2 veckor om det är ett virus han fått. Så länge han är pigg och glad som vi brukar se honom så är det ingen fara. Han kunde gott klara sig på gröt och välling i dessa 2 veckorna och sen börja med vanlig mat igen. Morotspuré var bra och det kunde de rekommendera.

Tidigare eftermiddag satt Hanna och ritade, Filip var i sin gåstol och jag kollade på datan. Plötsligt hör jag en duns och Hanna börjar skrika till och säga att jag ska komma fort. Filip börjar gallskrika och mitt känsliga mammahjärtats puls steg till 150 direkt och undrade vad som hände samtdigt som jag sprang in i tvrummet. Filip hade gått emot trappan ganska fort och fick märken efter det i pannan. Jag tog upp honom och tog yoghurten som stod i kylen och höll mot hans panna. Då skrek han ännu mer. Hanna gav honom flaskan med det flytande margarinet - och då tystnade han. En stor bula med ett rött streck hade det blivit i hans panna, lille stackaren...

Usch jag kollade i kylen och såg att vi behöver handla ganska snart. Finns knappt nånting nu. Allt har tagit slut eller håller på. Kollade i reklamen från Maxi och Willys och skrev en lååååång lista på det vi behöver men det slutar alltid med det vanliga gamla tjafset; bröd, mjölk, smör, ketchup, ägg, frukt o potatis plus lite annat. 

Igår plockade jag tio st stänglar (eller vad man säger) rabarber här utanför och gjorde paj som jag skrev om igår. Det blev några stänglar kvar och idag gjorde jag rabarberkräm av resten!!!! Jag har aldrig lyckats så bra med att göra egen kräm utan klumpar, men denna blev jättegod, så till mellis hade vi Hemmalagad Rabarberkräm med glass...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: