Mitt I Livet...

En mycket trevlig kväll igår...

Kategori: Livet från hjärtat...

...som vi tillbringade hos våra vänner Rita, Robban, Olivia o Rasmus, gav oss mumsigt käk och en massa trevliga pratstunder.
Det är alltid så kul att umgås med Er...
Hanna och Olivia lekte med lille Rasmus, som tycker det är så roligt när Hanna kommer dit och leker med honom. Han säger hennes namn och det lyser riktigt i hans ögon...

Filip fick låna Rasmus gåstol och det tog inte lång tid förrän han sprang omkring och "jagade" tjejerna som tyckte det var kul att han inte hann ifatt dom, haha... stackars Filip, han letade o letade rundor efter rundor men de var för snabba för honom. Ett tag kröp de så att han kanske skulle hinna ta dom, med sen blev det spring i benen igen och då tröttnade han. Fidde o Rasmus hade roligt med en boll, och Rasmus är en riktig hejare på att både kunna springa och sparka på bollen framför sig samtidigt, precis som en liten fotbollskille. Kanske hans talanger visar sig genom Robbans gener??!!!
  

Filip somnade inte förrän lite över 21 och det hade vi räknat ut för längesen, det tar aldrig fel. Är vi nånstans eller det är nån hemma hos oss så SKA han bara vara uppe och helst inte missa nånting... Så tycker jag att det ska få vara också om man har barn. Att de ska få vara med i det som föräldrarna gör så länge de själva orkar, istället för att hålla på de vanliga, fasta rutinerna vid läggdags och läggas vid samma tid som annars. De märker ju absolut att det är nåt annorlunda som händer, och varför skulle de hamna "utanför" då???
Men självklart hänger allt på deras egen ork och humöret.
När Filip väl somnade i insatsen till vagnen så sov han som en stock, och då intalar iallafall jag mig att han har haft en trevlig kväll och drömmer sött...
Vi hade ingen aning om hur mycket klockan var och visst satt man och gäspade lite smått, men när Fidde väl sa att kl var 01.30! - då blev man genast mycket tröttare!!! 

Men när man har roligt så tänker man inte på vad klockan är...

Imorse var det min tur att gå upp med Filip och igår när jag körde hem, tänkte jag på att Filip kommer säkert bara att sova 4 timmar till och vakna runt 6. Men han sov faktiskt 40 minuter till.
WOW!!!!
Kl 7 gav jag honom välling och sen somnade han om igen och sov en timme till.
Skööönt för mig.
Hanna sov hos oss för hon är så hes och har hostat mer i natt.
Som tur var så vaknade inte Filip av hennes plötsliga attacker som han gjorde tidigare.
Han börjar väl bli van nu.

När jag väl var uppe fick jag ett ryck att byta gardiner i tv-rummet.
Klockan 8.45!!!
Normalt??
Ehh... inte för att var mig.
Men det blev bra.
Ljust och fint.
Jag lyckades inte väcka Hanna eller Fidde (som snarkade ikapp i sovrummet)
Sen åt vi frukost, jag två ostmackor med tomater och han gröt med fruktpuré.
Han blev trött igen och orkade inte äta upp all gröt och gnuggade sig i ögonen.
Jag gick in o la honom i hans säng, stoppade in nappen o gav honom hans gosefilt.
Sen sov han gott igen.
Jag ska nog också gå in o försöka vila en stund igen.
Men risken är ganska stor att jag inte gör det.
Klockan är 10.25...

Tjingelingen!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: