Mitt I Livet...

Halta Hönan Hanna...

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag  satte jag Filip ute i gungan undertiden jag kantgrävde längs med rabatten. Men fan vad det var jobbigt att gräva. Ibland gick det inte att trycka ner spaden i jorden, men det är väl för att jag inte använder och äger en sån där spetsig spade man ska ha till sånt?
Anitha o Rune var här och gjorde så fint runt hela rabatten i fjol när vi flyttade in, men av det fina finns inte ett spår kvar...

Filip satt och njöt i gungan, sa inte ett ljud och höll på att somna.
Hanna skulle gå in och hoppade över rabatten - och började G A L L S K R I K A!!!!!!!
Filip blev så rädd att han började gråta.
Hon hade stukat foten och satte sig ner.

Sa att hon kunde inte gå på foten och att jag skulle bära in henne.
Jag kunde såklart inte bära in henne så hon fick hoppa på ett ben.
Blommorna var uttorkade och jag började vattna.
Men det var inte speciellt lönt, för bara efter fem minuter började det regna!!!

Senare lindade jag om Hannas fot, Fidde var hemma med Filip för han var trött, och vi körde till dagis på "Trivselkvällen" för att se vad det var för nåt.   
Vi började med att gå en tipsrunda där det fanns både barnfrågor och vuxenfrågor plus den sista som var en utslagsfråga.
Frågorna bestod av miljö/naturkunskap och var faktikt rätt svåra så det var bara till att gissa på nåt. 
På utslagsfrågan skulle man gissa hur många ploppar det fanns i en burk.
Jag gissade på 50, Hanna på 89.
Det fanns 82 st i den men Hanna vann inget ändå fast hon var så nära...
Nån annan hade väl närmare tror jag.
Sen fikade vi med min och Hannas hemmagjorda rabarberpaj som vi hade gjort i eftermiddags.
Jag tyckte den blev riktigt god och snälla Rita hade tagit med vaniljvisp till som vi "dealat" om innan. Nästa gång ska vi nog ha vaniljglass till för det är bara såååå gott till efterrättspajer!!!!! 

  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: