Mitt I Livet...

Idag har vi...

Kategori: Livet från hjärtat...

...inte gjort så mycket.
När Filip vaknade kl 6.20 i morse frågade jag om Fidde ville
gå upp med honom så jag kunde få sova nån timme.
Han har varit täppt i näsan fast han fick näsdroppar,
och sen vill han inte ligga för länge på kudden för den blir för varm.
Han föredrar en kall kudde...
Fidde pustade och pustade men gick upp med honom,
jag stoppade in mina öronproppar, somnade
och vaknade lite över åtta över att Fidde la sig i sängen.

Hanna har sovit hos oss hela natten för igårkväll frågade hon
om hon fick göra det, efter en lååång berättelse typ:
"- Mamma... jag vet ju att jag inte får sova en
hel natt i er säng när jag går på dagis o så...
Men när jag får äta godis och mysa i soffan på fredag och
lördagen då jag får somna i er säng...
kan inte jag få SOVA en hel natt hos er med då???"
  
Jag o Fidde tittade på varandra och småskrattade efter hennes extremt långa "förklaring".

Annars idag har Hanna lekt med kompisen Olivia.
jag har spelat Super Mario Bros på WII:et.
Fidde gjorde korvstroganoff o ris som vi har ätit precis.
Filip sov en halvtimme sen väckte jag honom för han får inte sova för länge nu innan han ska sova för natten.
Lite småjobbigt att han vaknar kl 6 och mobilen ringer en timme senare...
 
 
Filip ville följa efter Hanna in till tvrummet i sin gåstol.
Hanna ville höra tv:n men Filip är småtrött och gnällig så hon körde hit honom till mig i datarummet.
Jag frågade varför han inte fick vara hos henne.
"- Jag hör ju inte tv:n!!"
Sen gick hon och Filip följde efter.
Hanna kom in med honom igen, stängde till dörren, gick och skrattade hånfullt.
Stackars killen...

I morgon ska jag köra till Lund för att få mitt blodflöde kollat - igen.
Undrar om det blir varannan vecka i fortsättningen??
Pappa som är sjukskriven för sin armbåge ska följa med.
Ska lämna Filip hos Jossa innan Hanna ska till dagis.

Nu ska jag göra välling och lägga Filip.
Godnatt och sovgott!!!
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: