Mitt I Livet...

Jag blir så glad av choklad...

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse vaknade Filip tio minuter i sex.
Inte som igår precis...
Men jag var utvilad så det gjorde inget.
Han har en tendens att snurra rundor på natten och vakna med huvudet på kortsidan.
Det kan väl inte vara så skönt att ligga så trångt?
Fötterna pregar ut genom spjälorna och då brukar jag passa på att killa honom.
Då har han inte långt till skrattet...

Hanna ville till dagis idag så efter vi lämnat henne gick vi till apoteket.
Det gör så förbannat ont på mitt ben med åderbråcken att jag behövde köpa stödstrumpor.
Skitet började när jag väntade Hanna, fortsatte med Filip och nu har jag fått fler denna gången.
Usch det är verkligen inte fint med blå/gröna maskar på benet. 
Det värsta är på morgonen när jag ska gå upp från sängen.
Då sticker det i hela underbenet och det är alldeles varmt på ådrorna.
Jag har funderat måååånga gånger på om man skulle ta bort dom man har mest ont av.
Men de måste väl komma tillbaka eller dyka upp på andra ställen???
Jag ryser i ryggraden när jag tänker på hur de gör...
Precis som när man drar ut en sena från en köttabit.
Uuääärk.

Filip var rätt trött och har sovit gott i sin säng nu i snart en och en halv timme.
Jag o Hanna spelade Jakten På Diamanten och jag drack kaffe och njöt av tre bitar Toblerone undertiden.
  
Jag trodde att Hanna skulle sura och fråga varför inte hon fick smaka, men jag blev alldeles chockad - hon sa inte ett enda ljud om det!!!
Senare fick hon också tre bitar på sitt lilla choklad.

Ikväll ska vi ha Tacos och jag kom på att jag glömt ta ut färs från frysen, men det tinar ganska fort ändå så det är ingen ko på isen...


Kommentarer

  • Maria säger:

    Trist me åderbråck..Har oxå fått mkt men inte i samband me graviditet.. Utan nu på äldre dar + massa bristningar:( sägs va mitt jobbs fel-står o går mkt på de hårda golven..Kram

    2010-05-28 | 15:09:47
  • Josefine säger:

    Ja det var ju bra att du köpte stödstrumpor :-)

    Jag har en ådra (inte åderbråck) men den gör ont i mellanåt, vet inte varför.

    Hihi, vad kul det ska bli imorron att ge mamsen morsdagspresenten, inte alltid vi hittar en sak utan det blir alltid bara en blomma, hoppas att hon tycker om den!!!!

    Kram kram Jossan

    2010-05-29 | 09:46:25
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: