Mitt I Livet...

Kan han inte klämma ut allt nu???

Kategori: Livet från hjärtat...

Efter att Eric o Elias varit här undertiden deras päron var på ett ärende, kom de hit igen precis när jag höll på att klippa ogräsmattan. (Ja där är mest ogräs och mög och knappt nåt gräs, men vi hoppas snälla grannen fixar det snart, mycket snart...)
Jossa frågade om inte Filip hade bajsat ner sig nåt mer igen efter vi kom hem, och det hade han ju!
Vi grillade hamburgare till middag och undertiden kolen höll på att glöda - hade Filip surprisat mig igen (en som inte längre nu är en överraskning) i blöjan och upp på tröjan.
Ahhhhhhhhhhhhhhh.........
Det var bara till att gå in och göra samma procedur som jag gjort ett antal gånger innan idag.

Senare ikväll när jag höll på i trädgården, var Fidde inne med Filip och Hanna.
Dörren öppnas och Hanna säger:
"-Mamma... kom så får du se en sak!!!"
Jag visste redan vad det var.
Filip hade lyckats ännu en gång!!!!!!
Men inte riktigt lika mycket som innan, men det var en annan färg nu, så det börjar nog förhoppningsvis trappas av...

  

När jag tagit på honom en ny blöja och pussade honom på pannan, tyckte jag att han var rätt varm. Tog febern och den stod först på 36.2...36.9... sen ökade det till 38 direkt... 38,6... 39... och när den stannade stod den på 39,4!!!! Han hade ju feber stackaren...

Han fick en alvedon meddetsamma och sen var han uppe en stund, piggnade till och skojade med Hanna precis som inget hade hänt.
För en stund sen fick han välling igen och nu sover han nog gott resten av kvällen och natten...

Kommentarer

  • Görel säger:

    Stackars barn! Feber är ALDRIG trevligt!

    2010-05-19 | 10:01:46
  • Maria säger:

    Stackars lilla killen..Inte konstigt han bajja ner sig såå..Hoppas snart bättre...kram

    2010-05-19 | 14:38:23

Kommentera inlägget här: