Mitt I Livet...

Längtar till semestern...

Kategori: Livet från hjärtat...

Ja då menar jag inte MIN för jag har ingen.
Eller jo, egentligen har jag ju haft en LÅÅÅÅÅNG ledighet.
Sen i våras i fjol...
Snart är min mammaledighet slut och två månader senare är det dags för nästa period med mammaledighet igen!!
Men än är vi inte där.

Idag frågade Fidde om vi skulle till Sälen som vi planerat eller inte.
Vännerna Robban & Rita har frågat sen innan om vi ska hitta på nåt ihop i sommar och det hade varit trevligt. Men man måste prioritera lite på vad man verkligen VILL göra. Pengarna växer inte i plånboken precis...
Vi snackade lite idag om att kanske åka till nåt av detta:

* Sälen = 731,9 km
* Astrid Lindgrens Värld = 295,3 km
* Skara Sommarland = 378,4 km
* Kolmårdens Djurpark = 452,6 km
* Tyskland = Okänd ort
* Danmark = - l l -

Jag har aldrig varit i Sälen på vintern och kommer aldrig att åka dit heller, men det sägs att det är superfint på sommaren för de som gillar sommaraktiviteter istället för att åka skidor. Stugan vi förbokat är stor och rymlig. Hanna hade säkert gillat det. Så det hade varit en spännande upplevelse. Lite långt bara???

ALV var vi i fjol och då var det två roliga dagar vi var där och såg olika teatrar med många av alla de barnboksfigurer man läst om. Pippi, Emil, Madicken, Karlsson På Taket, Ronja...
Men när Fidde ringde dit för att höra om det var likadant i år under lågsäsongen - skulle det endast vara två karaktärer, och hur kul kan det vara under två dagar??? Nää tack.

Skara Sommarland har jag aldrig varit. Vi tog Tosselilla istället. Det är ju närmare... Så ett nytt ställe lockar ju alltid och så är det ju, där man inte varit är alltid mer spännande, speciellt om det gäller karuseller!!!

Jag kommer ihåg att jag har varit på Kolmårdens Djurpark och sett mina fd favvisdjur: DELFINER. Ett bra tag sen sist alltså så det hade också varit spännande att se hur det ser ut nu för tiden. Djur är alltid kul att se på!!

Att vara liten och åka på en stor båt till Tyskland, är bara ett måste - nån gång.
Varför inte nu??
För oss vuxna är det väl mer av shoppingen som lockar...

En gång har vi varit i Danmark när Hanna följt med, men som sagt, åka båt ÄR roligt när man är liten.
En trip till andra sidan sundet till de "Danske Skiderövverne" med goda vänner slår aldrig fel.
Dansk pölse med den goe ketchupen och en god öl (men inte för mig) är ett måste!!!


Ja vad ska vi göra på semestern i år???
  

Kommentarer

  • Görel säger:

    Ja, man har måånga val att göra!! Här ska det jobbas till 10 okt i ett svep. Sen blir det Egypten!!

    2010-05-07 | 09:03:51
  • Josefine säger:

    Ja en tur till Tyskland u t a n barn hade varit trevligt!!!!

    Trelleborg-Travemunde, fredag-söndag ca 1350 kr, då ingår:

    4 personer + bil

    4 bäddshytt

    Båtresan såklart T/R

    Avgång kl 22.00 på fredagen, men man får gå ombord redan kl 20.00

    I land kl 07.00 i Travemunde på lördagen. Man tar bilen och kör till citti (eller vad det nu hette) sen går man där och dräller och plockar en massa sprit och öl mm.

    På kvällen är det ombordstigning igen kl 20.00 och sen går båten kl 22.00

    De gånger vi har åkt brukar vi beställa Captains Buffé som nu kostar 280 kr/person men då ingår ALLT och då har vi tagit den 1a sittningen som är kl 20.00 annars kl 22.00 och det tycker jag är för sent.

    Kramisbåtis

    2010-05-07 | 11:10:44
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: