Mitt I Livet...

Match på lördag för Hanna!!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

YESSSSS!!!!
Hanna får spela sin första match på lördag i Viby kl 12!!!
Hon fick en tröja, shorts och strumpor idag på träningen.
Men denna lördagen var visst ett hinder för många.
Endast 6 st av 11 kunde vara med o spela.
Kul.
Tränaren skulle försöka hitta fler som kunde vara med.
De måste ju ha avbytare...

Idag ville Hanna att jag skulle följa med på träningen.
Det var rätt skönt att komma iväg eftersom Filip var trött o gnällig.
Så Fidde fick ge gröt och välling innan han skulle lägga lille gossen.

Det är inte många föräldrar som stannar kvar och kollar på sina barn under träningen, utan de som var där idag, typ 6 st + jag, satt på en bänk och småpratade om allt och inget. Jag tycker det är spännande att se vad de gör under träningen så att Hanna kan fortsätta att öva här hemma, på det hon gjorde senast. Man ser skillnad på hur bollintresserade en del är. Vissa lägger sig ner och är "trötta" efter bara fem minuter, vissa lyssnar inte på vad tränaren säger, andra står och "kastar gris" eller skjuter iväg bollen åt ett annat håll så de stör de som verkligen vill lära sig. Jag tycker det är fel att inte tränaren säger till mer på skarpen då och typ varnar henne för att inte få vara med o träna nästa gång eller nåt...

  

Jaja, alla tänker inte som jag, och ibland kan det vara tur hehe!!!

Så på lördag träffar vi kanske Elias med familj, för han ska också spela match men kl 13.10.
Heja Elias!!!!
Jag sms:ade mamma för en stund sedan. Hon, pappa och mammas moster + man är just nu på en båt till Gdansk som har ELVISTEMA!!!!
Jag frågade om de kunde komma och titta när Hanna spelar sin första match - och det ville dom!!!!!

Innan idag lekte Hanna med kompisen Olivia.
De var ute en stund och samlade sniglar, lekte i sandlådan och så gungade dom.
De fick skorpor och yoghurt till mellis och efter det ville dom måla.
Olivia ville måla med vattenfärg och Hanna med glitterfärg.
Sen frågade de om de fick ha FINGERFÄRG.
Vi hade 4 burkar kvar så jag tog fram papper och burkarna.
Filip började bli trött och hungrig så jag gick in med honom i sovrummet och sa till flickorna att jag ville inte se händerna fulla med färg när jag kommer ut igen.
"- Näääädå!!" sa dom med en röst.
Vad fick jag se när jag kom ut?????????
 
1. Massor med blå och grön färg på bordet...
2. Massa hushållspapper som var insmetat med färg...
3. Massa kletigt ritpapper som var nerdränkt i blågrön sörja...
4. Golvet hade fått blåa droppar...
5. Händerna fulla med färg...

Jag var borta i 5 minuter!!!!!!!
5 minuter och de två hittade på så mycket bus...
Man kunde inte låta bli att undra om de verkligen är 5 år eller möjligtvis 2!!!

När jag sa till dom att gå ut på toa och tvätta av sig - OCH rengöra handfatet, hörde jag Hanna viska:
"- Nu får jag nog sitta i trappan!"
Olivia viskade tillbaka:
"- Mmmm, det tror jag med!"



Kommentarer


Kommentera inlägget här: