Mitt I Livet...

Mina fröer har äntligen börjat gro!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Så här ser mina odlingar ut efter ca två veckors plantering!!!

I ampeln växer det SLINGERKRASSE som är ätliga och man kan ha
de färggranna blommorna i tex sallader till maten...


I två krukor har jag planterat LOBELIA som har den minsta blad jag sett nångång.
Jag älskar den blåa nyansen som finns på blommorna!!!


Här växer det BLÅKLINT men som vi tyvärr inte får njuta av de vackra blommorna förrän till nästa år då blomningen tar fart...


Blåklint även här tillsammans med Penséer...


En av mina favvisar är TAGETES som växer här i, men det ser inte ut som att det kommer bli så väldigt många... 


I den sista krukan har jag sått RINGKRAGE som förhoppningsvis kommer se snyggt ut när de planteras ut invid husväggen!!!


Så nu när vi bor i hus får vi se om jag har kvar mina "Gröna Fingrar" eller om de stannade kvar i lägenheten...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: