Mitt I Livet...

Mvc

Kategori: Nio månaders längtan

Vecka 23+5

Blodtrycket: 136/72
Fosterljud: 152
Sf-mått: 23
HB: 120
Vikt: + 4 kilo

Förra gången var mitt blodvärde rätt lågt och jag skulle äta järntabletter, men sa att ibland hade jag glömt att ta dom på kvällen så det blev när jag kom på det. Men enligt vad värdet låg på idag så sa hon att jag fick gärna "glömma" bort dom fler gånger o hon sa att det räckte med en gång i veckan för nu var det inte så lågt längre!!

Jag berättade att jag skriver upp mina värden varje gång efter mvc för jag tycker det är kul att jämföra från graviditet till graviditet och se hur pass mycket det skiljer sig eller om det gör det alls. Men när jag väntade Hanna kommer jag inte ihåg om jag skrev upp det och var det står såifall.
Hade varit kul att sett värdena från den gången och jämföra med nu eftersom detta är en liten tjej detta med.
Det sägs ju att magens form har betydelse och likaså hjärtljuden...
Nu var det så bra att journalen med graviditeten med Hanna var sparad i deras dator, så Therese skrev ut två sidor till mig och nu kan jag äntligen kolla och jämföra vecka för vecka!!!


 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Va veckorna går. Ja tänk att ni ska få en liten tjej till:) Såå glad för er skull..Kram

    2010-05-31 | 21:29:35

Kommentera inlägget här: