Mitt I Livet...

Sommar, sommar, sommaaaaaar!!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag har det varit ett riktigt sommarväder.
26 grader!!!
Gött!!!


Tvättade en maskin tvätt kl 8 och hängde ut den på tork i uterummet.
Jag vet att vi har en torkställning ute och att tvätten doftar mycket godare, men jag pallade inte gå ut kl 9 bara för den sakens skull. Att gå ut i morgonrocken är inget som tilltalar mig heller.

Vi körde hem till pappa i förmiddags och höll han sällskap i den sköna solen.
Filip kunde äntligen ligga naken och lufta ändalyktan.
Febern har gett med sig och han är som vanligt igen.
Pigg och alert.
Förutom att han inte äter så bra.
Än...
Lite får han i sig men han dricker desto mer.

Vi skjutsade pappa till sjukhuset för att få sin arm kollad.
Sen körde vi till mamma på dagiset och väntade där tills Fidde slutade.
Filip hade inte sovit på hela dagen mer än den tiden det tog från vårt till pappa.
När vi hämtat Fidde så somnade han i bilen på väg hem.
Vi fick använda airconditionen idag för första gången...
WOW!!!!
Det gick inte bara att ha igång fläkten, det var alldeles för kvavt.
När vi passerat Nöbbelöv sa jag till Fidde att det såg ut till att bli regn.
Ett megasvart moln låg precis över oss.
Fem sekunder senare började det droppa.
Två blixtar såg vi med.

Jag o Hanna käkade lasagnen som Fidde gjorde igår.
Han ville inte ha nåt själv för han mådde inte så bra.
Filip fick morotspuré, och han åt upp allt som fanns i burken!!!
Mamma sa att det är bra med morotspuré om man är lös i magen.
Likadant med blåbärspuré.
Är det tvärtom, ska man ha det drickbart istället.

I förmiddags var inte Hanna alls snäll.
Hon som säkert alla andra 5½ åringar får sina vredesutbrott och allt ska bara gå åt skogen.
Vad jag än säger till henne, struntar hon i. 
Så nu får hon inte spela sitt NDS på resten av veckan.
Jag blev faktiskt ledsen i bilen idag när vi var på väg hem till pappa. 
Hon var såklart sur på mig och sa:
"- Jag vill byta ut dig mot en annan mamma men vill ha kvar pappa..."! 
  
Vad svarar man på ett sånt påstående???
Jag sa ingenting för jag visste inte vad jag skulle säga.
Hon sa kanske så för att jag inte låter henne spela hennes NDS resten av veckan?
Undrar bara
var hon har hört det och fått det ifrån???
Vi har aldrig sagt nåt sånt och skulle aldrig få för oss det heller.
Sånt säger man inte till något barn.
Så några ord - som sårar så mycket...

Senare ikväll låg Filip på sin lekmatta och luftade rumpan igen.
Han har blivit röd på skinkorna av allt bajsande.
Inotyolen verkar inte hjälpa där precis...
Hanna kom och satte sig intill mig och sa:
"- Jag älskar dig!" och gav mig en kram och sen en puss på munnen.
Hon ångrade nog vad hon sa innan, och egentligen ska jag inte bry mig.
Hon är 5½ år.
De kan säga precis vad de tänker på och inte ha ett hum om vad de säger egentligen.
Tänk när hon är 15½ och är mer medveten om vad hon säger.
Då får man nog ingen puss på munnen inte...

  

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Inte för att vara elak men jag tror faktiskt att Hanna är ganska medveten om vad hon både säger och gör.

    Hade hon inte vetat att hon gjorde fel skulle hon aldrig gå och ge dig en puss och säga att hon älskar dig....



    Kramkram Jossan

    2010-05-21 | 07:06:37
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Maria säger:

    mm du..barn vet precis va de ska säg..kan göra såå ont ibland. de e ju ens allt o man gör allt för dom....kram

    2010-05-21 | 09:47:20

Kommentera inlägget här: