Mitt I Livet...

Söndag!

Kategori: Livet från hjärtat...

I förmiddags körde jag o Hanna till fotbollsplanen här i Tollarp och kollade när Erics lag spelade oavgjort i en riktigt jämn match mellan Tollarp - Fjälkinge som slutade 2-2 där ERIC gjorde ett mål!!!!!
  

Gräsmattan fick sig en omgång till idag och nu är det nästan bara mossa överallt.
Mossa och maskrosor.
Visserligen är mossan mjuk och gosig men det är inget att ha.
Gräsklipparen körde fast ibland och jag vet inte hur många svordomar som flög ut ur min mun undertiden.
Det är lite som en lockelse det där med att klippa.
Så fort man hör en som klipper, tar det inte lång tid förrän man hör nån annan med...
 
Hanna (som målis) o Fidde tränade fotboll i det nyklippta gräset medan jag o Filip satt i uterummet och kollade på. Filip har inte kräkt nånting idag som tur är. Han har druckit vätskeersättning blandat med morotspuré, ätit max tio tsk gröt, ätit blåbärspuré utblandat med Baby Semp 2 och klarat sig bra på det "lilla" under dagen. Han blir tröttare oftare men det är ju inte så konstigt när han inte får äta som han brukar. På kvällen dricker han Mild Baby Semp 2 för att den är skonsammare mot magen nu när han har mått så dåligt ett par dagar.
Men det är tydligen bra för honom eftersom han inte kräker mer!!! 

Nu ska jag snart köra och hämta pizzan som Fidde beställt till oss.
En slappekväll med hämtmat får duga idag....

I morgon börjar en ny vecka.
Fast för mig spelar det ingen roll.
Jag har ingen semester att längta till (jo Fiddes) 
I morgonkväll är det "Trivselkväll" på dagis så vi får se vad som händer och fötter då!

Ha en härlig och solig söndagskväll allihop!!!!!

  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: