Mitt I Livet...

Trött efter gårdagen...

Kategori: Livet från hjärtat...

Nu har jag o Filip precis ätit frukost.
Han åt banan och äpple-gröt och drack vatten till.
Jag åt två mackor med Pastrami och kräftsallad.
Mumma...
Fidde sov hos Hanna i natt fallifall hon skulle drömma om hunden.
Men jag vaknade inte av att hon var ledsen, så hon har nog sovit gott.
Fidde kom ner med henne i morse och la henne i vår säng.
Filip låg intill mig för han kunde inte somna efter han vaknat till vid 04.
Men kl 6 vaknade han på riktigt och vägrade somna om igen.
Han hade kissat genom blöjan och var lite våt på ena sidan på pyjamasen.
Ahaaa... det var därför!!
Jag bytte blöjan och sen fick han ligga i sängen i bara blöjan och sin gosefilt.
Hanna var halvt vaken och la sin arm om Filip och pussade honom.
Det är sann syskonkärlek att se sitt äldsta barn göra så...
Filip gör sina speciella ljud och låter mest som en Gremlings.
Han får till ett konstigt läte och säger liksom ett långt "Rrrrrrrrrrrrr".
Nu låter det till och med som att han säger "Babba"...
Det är nog lättare för de att först säga pappa - än mamma.
Jag testade med Filip för tre dagar sen och frågade om han kunde säga pappa.
Först hördes ett: Baaaaa...
Igår sa han just det ordet som jag tycker låter som pappaljud - "Babba"

Hanna spelade fotboll igår och det tog nog ut sin rätt för hon somnade igen.
Skönt att ha sovmorgon om man är så trött.
Tur vi inte betalar för dagisplatsen, för nu kan vi ju göra lite som vi själva vill.
Nu slog Filip till en leksak i pannan och började gallskrika.
Hanna vaknade och frågade vad som hände.
Sen kramade hon honom och pussade på hans panna och gick in igen...

Nu ska jag vara lite social och se vad Filip vill göra!!!

Ha det gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: