Mitt I Livet...

Uppe med tuppen...

Kategori: Livet från hjärtat...



...var jag inte precis, men med Filip var jag.
Han hade en tendens att vakna 5.30 i morse...
Jag ville i-n-t-e gå upp då.
Men efter att han jollrat lite väl högt och både Hanna o Fidde (Hanna drömmer fortfarande mardrömmar om hunden på nätterna och gråter) börjat skruva på sig så gick jag upp med honom. Han blev nog glad och nöjd för precis när jag lyfte upp honom, började han skratta och busa lite...
När vi var framför Fidde som sov, böjde Filip sitt huvud neråt, tittade mot Fidde och sa:
"- Babba!"

Filip fick gå/halvspringa i sin gåstol lite medan jag plockade undan här.
Suget efter frukost blev starkare så det var bara till att koka kaffe, göra två mackor till mig och så en skål gröt till Filip. Han smakde min macka och det tyckte han var gott. Kaffekoppen hade han ögonen på hela tiden och sträckte sig efter den. En droppe på mitt finger fick han smaka och vad hände??
Han sken upp, skrattade till och gapade efter mer!!!
Mohahaha....
Han lär säkert också dricka kaffe vid 2 års ålder, precis som syrran sin!!

Nu dricker han ur glas utan att spilla nånting!!!
Jisses vad det såg härligt ut igår när han fick äta själv och kladda så mycket han ville.
Jag trodde faktiskt att han skulle kladda ännu mer än vad han gjorde, men tji fick jag.
Två värmeljus fick höja mysfaktorn så här tidigt på morgonen och efter en liten stund kom det en doft av "jul"...
Lustigt, och jag fattar inte varför.
Kanske berodde på att jag hade ljusstakarna med hjärtan på som jag visserligen hade till jul, haha!!!

Sen drog jag in hans tjocka filt och underdelen till babygymmet på toan så han kunde sitta och leka lite undertiden jag tog en dusch. Hanna och Fidde sov fortfarande...
En stund senare blev Filip trött så jag gav honom lite välling men han var för trött för att orka äta nåt, han åt lite men det var inte mycket. Så fort jag stoppade in nappen i hans mun, gick ögonen i kors av trötthet.
La han i sängen och han sov som en stock.
Då vaknade Hanna.
Fidde vaknade av att Hanna satte sig upp.
Han frågade om inte jag skulle vila nu när Filip sover.
Men jag var för pigg för att kunna somna.
Så jag satte mig här istället och memorerar min tidiga torsdagsmorgon till er!!!


Kommentarer

  • Josefine säger:

    Usch och fy, gå upp halv 6 när det är helg....puh. Fast du är väl uppe ganska tidigt ändå de andra dagarna också eftersom lilltrollet öppnar sina blå då!!!!

    Kramiströttis!!

    2010-05-13 | 13:52:41
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Maria säger:

    Härlig morgon ni hade-fast såå tidigt...Gulligt av Fidde o erbjuda dig o lägga dig igen:) Kram

    2010-05-13 | 15:55:12
  • Agneta säger:

    Morgonstund har guld i mun...jag älskar att vara uppe tidigt! Dagen blir ju längre och man kan njuta av måååååånga timmar! Bra att ni turas om med sovmorgon... kram älskar er.

    2010-05-14 | 08:22:52
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: