Mitt I Livet...

Onsdag med lite av varje...

Kategori: Livet från hjärtat...

Hanna var hemma från dagis idag med, dels för hennes stukade fot och sen för att hon skulle till tandläkaren halv tio. När vi satt i väntrummet frågade hon om hennes tänder såg rena ut. Jag kollade och såg - två kindtänder som var på väg upp!!!
Det var hennes 6-årständer som syntes!!!
Inga hål som syntes på röntgen, så det blev bara sån där "äcklig banankräm" som hon säger själv.
Hon hoppades på att hon skulle få med blåbärssmak idag istället för banan, haha...

När vi väl hittade en parkering, (ALLA skulle visst in idag) på Domus träffade vi som bestämt syrran med barnen utanför Ur & Penn. Jag köpte ett par häftiga örhängen som ser ut som en halv hammare framtill och själva handtaget på baksidan!!!
Sen blev det en sväng inom Jasmin och efter det vidare till Village, Body Shop och sen Glitter.
Klockan blev för mycket för vår parkeringsbiljett så vi fick snabba oss till bilen, för jag vill inte ha en sån där avlång, vit lapp som en del personer delar ut på parkeringsplatserna...

ÖoB var nästa stopp.
Där blev det både det ena, det andra och lite till.
Glidmattor till dammsugaren var det enda jag hittade - som jag skulle ha.
Men man hittar alltid annat också typ våtservetter (som är bra att ha i bilen), Ajax (kan inte vara utan golvmedel), dryck på burk på väg hem (dricka måste man), en stor 1.2 liters termos (som man kan ha varm korv eller kycklingben i, eller jäkligt mycket kaffe) vattenfast plåster (alltid bra på sommaren vid badväder) självhäftande bandage (perfekt) och ett Toblerone (om man blir sugen på nåt sött och gott)...

Vi körde hem och tog fram lite att äta.
Tror ni inte att jag glömde ta med Filips pyjamas??
Joooodå.
Den låg så fint på stolen i köket och bara väntade...
  
Lite senare kom Fidde också hem.
Just då satt vi tre vid matbordet och skrattade.
Jag hade gett Filip majsbågar som smälter i munnen.
Hanna ville också smaka några och skojade till det och stoppade in hälften på tre stycken.
Sen blåste hon så en flög iväg, och det tyckte Filip var jättekul och började gapskratta!!!
Hanna fortsatte och tog fler, och Filip bara skrattade hela tiden så han fick tårar i ögonen.
Det är förevigat på min mobil men som vanligt filmade jag för sent och det avtar tyvärr lite.
Men så är det.
Jag är alltid ute i sista minuten när det händer något man vill spara.
Eller så slutar han skratta när han ser att jag tar fram mobilen... 

Fidde och Hanna körde till träningen och idag skulle Hanna prova stå i mål.
Målet är större än det vi har, och hon hade inte rört sig så mycket i sidledes som hon behövde så det är ju en fördel att inte stå stilla på lördag och tro att bollen kommer precis där hon står. För det lär den inte göra!!! 

Dividers Graphics

Kommentarer

  • Görel säger:

    Gör inte som jag; Jag har tydligen lurat mina barn att de har fått "kaffetänder". De trodde på allvar att de hette så upp till vuxen ålder..... dumma jag!

    2010-05-27 | 09:31:29
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: