Mitt I Livet...

Vilken regnig början...

Kategori: Livet från hjärtat...

Usch... jag sitter i datarummet och hör hur regnet fulkomligt piskar på rutorna.
Vad menas med detta?
Det är nästan mitten på maj månad och man kan ju undra var den där gula saken på himlen finns någonstans som gör att man blir gladare, piggare och får en massa lust till att göra olika saker??
Det känns ju nästan mer som en början på en kommande höst. Usch...

 
Idag tog vi bilen till dagis och direkt efter körde jag o Filip till vårdcentralen för jag skulle ta blodprov. Jag sa till i receptionen att jag hade en remiss med mig redan för att jag skulle slippa att åka in till stan och ta det där. När det var min tur och jag sa att jag har etiketter med mig till de tre rören hon skulle ta, sa hon:
"- Men jag ska bara ta ett rör... Det är till en blodgruppering!!"
Jag sa att det är det inte alls, utan detta är tre rör som ska skickas till Lund för de ska kolla mina Titervärden!
Hon sa att hon skulle ringa till mvc o höra så det stämde.
Men hallå... tror hon att jag ljuger och VILL ta TRE rör istället för ETT???
Hon kom tillbaka och sa att jag hade rätt att det skulle vara tre rör!!!
Å fan...

När jag sen satte mig i stolen med Filip i knäet, kom det in en tjej till som frågade om hon skulle hålla Filip undertiden. Det var ju bra tänkt av dom. Trodde han skulle bli ledsen och allt sånt där, men icke. Han sken upp som en sol och tittade runt överallt i rummet.
De blev lite paffa när de såg att Filip ska få ett syskon.
Men det är det ju många som blivit...hehe...

Ikväll är det fotbollsträning för Hanna igen och jag hoppas, hoppas, hoppas, att Fidde hinner hem innan hon ska dit. Han jobbar över tills de är klara och igår var han inte hemma förrän kl 17.50. Det är ju inget kul alls för stackars Filip som måste tas med och låta honom sitta/ligga i vagnen en hel timme och speciellt inte om det fortsätter med det här pissvädret!
Frågade syrran precis om deras kids ska träna ikväll, men det skulle dom inte så hon kan passa Filip ikväll!!!
Tjohoooo...
  

Just nu ligger han i sin säng och sussar gott.
I morse var Hanna jättetrött och vaknade inte förrän kl halv åtta när Filip väckte henne.
Men när hon väl kommer upp så är det full rulle i benen...
Hon blev glad när hon frågade om hon skulle till dagis idag o jag sa ja.
Det går inte en enda dag utan att hon undrar om Olivia och Lovisa ska dit.
Och det kan ju inte jag veta innan vi är där...

Nu är mannen ledig i hela 4 dagar och han tyckte att vi skulle åka till badhuset på fredag, men om Hanna blir mer förkyld så ska vi inte göra det. Dagen efter ska hon förhoppningsvis spela match i Vinnö!!!
Syrran har bjudit hem oss på middag på fredag och det låter ju gott.. Undrar vad hon ska hitta på?? En myskväll med förrätt, varmrätt och efterrätt hade inte suttit helt fel, haha.

Men nåt som sitter fel just nu, är min ena bygel i bh:n som "hoppat ur led".
Fan vad det gör ont att få en sån in i skinnet!!!
Kan de inte sy med björntråd eller sätta nåt extra tjockt när de syr, precis där pregarna brukar sticka ut??
En ny bh ska skrivas upp på inköpslistan!!!


Nä nu är det hög tid att ta upp Filip och sen köra o hämta Hannapanna - i ösregnet!!!

Ha det gott, ät gott och sov gott!!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: