Mitt I Livet...

Älskar fisk...

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår när mamma o pappa kom hem med Hanna var hon så exalterad över att få visa det hon fått.
Hon hade fått en fin mörkrosa sporttröja med svart i sidorna, ett par svarta sportbyxor och ett par skitcoola gympaskor som skiftar i lilla/svart/grönt, två nya örhänge i form av fjärilar och hjärtan och en framlampa till cykeln!!!!
Tack så mycket för hennes fina saker!!!♥

Undertiden de var här passade jag på att förbereda kvällens middag.
Det skulle egentlign vara panerad torsfilé, men jag ångrade mig och gjorde den goda såsen till som jag hade till laxen för ett tag sen.
Jag drog ut ett 50-tal ben från 8 filéer, smorde en ugnsform och la filéerna i den.
Gjorde en vit sås, hällde i massor med färskfryst dill som ger en så god smak.
Sen hällde jag i pressad citronsaft och salt.
Eftersom jag är förkyld fick mamma o pappa provsmaka så den smakade gott.
Men på kvällen när vi skulle äta kom jag på att Fidde är ju också förkyld så det hade nog inte spelat så stor roll om såsen inte smakat nåt, haha!!!
Kokt potatis och gröna ärtor som tillbehör.

Filip ÄLSKAR gröna ärtor, precis som jag gjorde när jag var liten.
Jag trädde på ärtorna på gaffelns 4 pregar och sen åt jag upp alla på en gång.

Nu ska vi snart äta lunch och det blir rester från fisken igår och det ska bli sååå gott!!!♥

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Eric och Elias älskar när jag gör en fiskrätt med pangasiusfiléer med potatis och dillsås.

    Lägger dom i stekgärnet halvtinade med en massa citronkrydda, låter dom halvkoka under tiden potatisen och såsen blir klar.

    Dom älskar det, Eric åt senast en hel sån megastor filé själv.

    Kram

    2010-11-05 | 09:28:14
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Ja det är riktigt gott med fisk... synd bara att Fidde inte gillar det så ofta som jag skulle vilja ha det. Det lägger sig i magen på ett "skönare" sätt än vad kött gör!



    Kram!!

    2010-11-07 | 15:06:25
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: