Mitt I Livet...

Host, fräs och stånk...

Kategori: Livet från hjärtat...

I natt har det varit en "snörvel-host-stånk-och-fräsnatt" där de som inte är förkylda hade väl undrat vad vi höll på med om de stått utanför och lyssnat. Nu har till och med min lukt gett sig av och smaken är nära att försvinna den med. Hoppas bara den sitter kvar i morgon på KalleKo middagen...

Ikväll åt vi en god rätt som jag hittat på.
Jag skar ytterfilé i smala skivor och strimlade dom.
La dom i en form och hällde över en megastor burk med blandsvamp.
Gjorde en vit sås i stekjärnet och fick den goda och kryddiga steksmaken därmed.
Sen hällde jag i en påse "Salladsdressing Vitlök" och rörde om, kryddade efter vad jag tyckte passade.
Hällde över såsen på köttet och svampen och sen strödde jag över ca två dl ärtor och in med formen i ugnen 10 minuter...
Skitgott!!!!

Nu dricker vi kaffe och äter en macka medan vi kollar på Robinson medan Ida och Filip sover.
När Robinson är slut ska jag ta mig ut i garaget och se i maskeradpåsen vad det finns för nåt kuligt att ha på sig i morgon.

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Vi ska inte klä ut oss....

    Grabbarna ville ha precis ALLT när vi var på EKO häromdan, men att lägga 200 spänn VAR på en maskeraddräkt som dom använder 1-2 gånger känns inte så ok. Trist att det ska vara så jäkla dyrt....

    Ses i kväll, kram :-)

    2010-11-05 | 09:30:04
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Maria säger:

    Hoppas bättre me förkylningarna o att ni får en trevlig kväll:) kram

    2010-11-05 | 10:52:40
  • görel säger:

    Jaså? Det där med salladsdressing i sås har jag aldrig provat!! MEEEN man kan ju testa!!

    2010-11-05 | 13:15:54
  • Jennie säger:

    Jossa, nä att köpa dyra kläder för en gångs användande är lite onödigt, men o andra sidan kan man ju ha det till andra gånger när man ska klä ut sig eller ha dom till nåt annat!!!



    Maria, tack för omtanken!!!



    Görel, jag visste inte vad jag skulle ta i för krydda så jag kollade i skåpet och såg påsen och testade. Provar man inte så förändras man inte heller!!!!

    2010-11-07 | 15:04:08
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Agneta säger:

    Hej å hå... Kul att träffas o göra något skoj ihop... Nästa år får ALLA klä ut sig... det behöver inte vara speciellt inköpt bara för sakens skull... tag vad man haver som Kajsa Varg sa...

    kram älskar er.

    2010-11-07 | 15:51:16
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: