Mitt I Livet...

I dessa förkylningstider...

Kategori: Livet från hjärtat...

Under hela dagen igår stod Hanna vid fönstret i tv-rummet och tittade ut.
Hon längtade efter en viss sak.
Hon skulle sova över hos mormor o morfar ♥!!!!
Så fort hon vaknade igår morse sa hon:
"-Åh jag måste packa min väska!"
Jag tror klockan var lite över sju...
Det hon längtade efter allra mest, var att få BADA i deras bubbelbad.
De skulle äta fiskgratäng som är hennes favoritmat.

 Glitter-Text.net
Idag skulle de åka in till stan och hitta lite som hon behöver, så hon tog fram ett papper och en penna och började skriva.
"Gympatröja, gympaskor, gympaleggings och trosor."

I morse när vi hade vaknat och vi gick upp, var klockan 09.10!!!
Filip hade lyckats somna om igen efter jag var uppe vid 06 och bytt blöja o pyjamas, för han hade kissat genom - igen...
Jäkla skitblöjor.
De ska väl iallafall hålla för 450 ml välling tycker man???

Ida har blivit förkyld och är täppt i näsan, så hon kunde inte ligga plant i sängen utan fick sova i sin babysitter med lite lutning och en skön fleecefilt nedanför mig så jag kunde gunga henne. När hon väl somnade tror jag att hon sov 4 timmar i sträck och sen tog jag upp henne, ammade och sen somnade hon igen...
När jag satt där o ammade Ida, vaknade Fidde till och sa:
"-Varför är han röd i pannan?"
Jag fattade inte vad han menade och sa "va?"
"-Varför är Filip röd i pannan?" sa han igen.
"- Hur ser du det?" frågade jag, "-Har du tänt lampan?"
"- Nää det är bara min intuition!" sa han då och fortsatte sova, hahaha!!!!

Nu sitter Filip på golvet och kollar i en djurbok.
Han älskar kossor, hundar, katter och härmar kossorna med ett råmande läte.

Vi ska äta panerad torskfilé och päremos med gröna ärtor ikväll.
Men alla benen är kvar så de får jag sitta o dra ut först om Fidde ska tugga i sig firre, hihi...

Nu blir det hajj o goodbajj - ud o frajsa najsan!!!!

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Ja det har varit trevligt att umgåtts med Hanna... och så bra att hon gjorde en shoppinglista... ha ha ha!

    Förkylningstider... ja det är det verkligen, bra att koka några cl vatten + lite salt och vips så har man näsdroppar som inte är farliga för slemhinnorna i NAJSAN!!! Hoppas att det går över snabbt. Filip är ju inte vaccinerad mot flunsan, kanske något att fundera på...!

    Kram älskar er.

    2010-11-03 | 18:30:43
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: