Mitt I Livet...

I Ullaredspåsarna!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

På fredagkvällen kom mamma o pappa hit när de slutat jobba och Hanna blev så glad för det hade hon längtat efter sen vi frågade om de ville passa henne o Filip när vi var iväg.
Vi åt först middag Porterstek med potatis, sås, ättiksgurka, gelé och lingonsylt.
Köttet var lite segt på vissa ställen men annars ganska gott!
Sen blev det fika, den supergoda kladdiga chokladkakan som Fidde också slängde ihop.
Vi spelade bowling på WII:et, efter det testade vi nåt spel med Kinect där man inte använder apparater utan bara händerna och kroppen. Ett spel gick ut på att man stod på en flotte och skulle dirigera sig genom en bana genom att flytta sig från höger till vänster så man undgick krocka med eventuella hinder i vägen, samtidigt som man skulle försöka samla på sig så många pengar/poäng som möjligt. 
Ett häftigt spel där man ibland levde sig in i det precis som om man verkligen stod på flotten...
Chips och salta pinnar mumsade vi på undertiden med god julmust till.

Vi stannade inte uppe så länge, (jag kunde inte få ro i kroppen o la inte mig förrän runt 23.30) eftersom vi skulle upp kl 03.30 och köra så fort vi var klara. 
Vi åt varsin macka och drack lite uppiggande kaffe, sen kramade vi om mamma o pappa o sa hejdå.

Jag ville köra så långt jag orkade till att börja med, och så skulle Fidde få köra resten sen.
På de små vägarna utan gatlampor körde jag i 70-80 km för att eventuellt inte stöta på några otäcka djur som var sugna på att gå över vägen, för i år hade vi inte tid att stanna och säga "Hej!" till en älg eller nåt annat djur som vi gjorde i fjol...
På motorvägen var det bättre väg och jag kunde gasa på lite mer.
Fidde somnade då och då, men jag hann fråga vad jag skulle följa.
Annars brukar jag kolla själv på Hitta.se så jag vet vägen till målet, men hann inte nu.
Det enda han sa var: 
"- Kör mot Hässleholm, sen mot Halmstad och sen ska det stå Ullared!"
Han somnade - och snarkade en timme innan vi var framme men jag hittade dit och var riktigt stolt över mig själv!!!!!
Kände klapparna på axeln, haha.

Det var såå skönt när jag kom ut och kunde sträcka på benen.
Kallt som satan och var glad att jag tog på mig dunjackan hemma.
Vi tog två vagnar och började ställa oss i kön - som faktiskt började vid vagnarna, men vi gick ganska fort hela tiden och behövde inte stå stilla och frysa som risken är annars vid öppningsdags.
Vi kom in lite över 07 och det var så roligt att se en kille typ i 25-årsåldern sitta på en stol med hängande huvud och en sur min.
Stackaren tyckte nog det var värre än pinan själv att vara där - och han hade precis kommit in och hade antagligen måååånga timmars pina till att vänta sig, mohahahaha....

Jag gick till barnkläderna o Fidde till leksakerna.
Jag tycker det var rörigt och man visste liksom inte vart man skulle gå.
Innan var det liksom en speciell ordning med långa rader o så med både kläder och grejor som man visste hur man skulle kolla.
Nu var jag helt lost och tyckte allt var bara i en enda stor röra.
Typ "- Var har dom...?...oh där finns ju sånt... men var finns det nu då som brukade hänga där...?...va, är det nu till hemmet här?... jaha här fanns det julsaker!!!.... men var finns nu det jag skulle ha?... osv, osv, osv.....!!!!!

Fast det var det ju egentligen inte så rörigt.
Det VERKADE bara vara så för en shoppinggalen mamma från Tollarp.
De hade byggt om så man fick bättre rörelseförmåga och svängutrymme med vagnarna, och det var väldigt positivt.
Men på nåt sätt saknade jag att få hälsenorna påkörda av "Unnan-Eller-Väck"-kärringarna med julklappsögon stora som jordglober, haha!!!

Vi betalade enligt kvittot kl 16.12.
Efter att vi lämnat alla 10 påsar i bilen, gick vi och åt varsin kebabtallrik på en restaurang bakom parkeringen.
Sen fick Fidde köra hem.
Det började snöa och det glittrade på vägarna, så det blev mellan 60-70 km/tim eftersom jag inte ville att vi skulle ha så bråttom hem och riskera de eventuella hala vägarna.
Men t om Fidde tyckte det kändes oroligt att köra och jag satt på helspänn den mesta tiden. 
Fast jag tycker egentligen bättre om att köra själv i sånt väglag än att sitta bredvid nån och inte ha kontroll. 
 
 
Jaha då var det dags att skriva upp vad vi köpte i lördags!!!
För 9000 kronor fick vi detta till:

MIG:
Jeansleggings 3 par
Joggingbyxor 2 par
Partyklänning
Scarfes
Bh
Trosor 2 st
Leggings 3 par
Vantar
Mössa
Nattlinne
Termoleggings
Strumpor 6 par
Raggsockar
Vit skjorta
Mossgrön hoodtröja
Mörkgrå långkofta
Hårfön
Laptopskin



FIDDE:
T-shirts 4 st
Jacka
Strumpor 9 par
Skärp
Vantar
BlåKläder arbetsbyxor



HANNA:
Strumpor 15 par
Joggingbyxor
Toppar 3 st
Fleecejacka
Leggings
Trosor 5 par
Strumpbyxor 4 par
Benvärmare
Jeansskjorta
Vantar 5 par
Fleecehalskrage
Tunna strumpbyxor
Spetslinne



FILIP:
Strumpor 6 par
Regnställ
Vantar
Joggingbyxor 3 par
T-shirts 4 st
Pyjamas 3 st
Halsduk
Jeans
Tjocktröjor 2 st
Raggsockar



IDA:
Klänningar 4 st
Raggsockar
Pyjamas
Joggingbyxor 2 par
Dregellapp
Leggings 2 par
Body
Hoodtröja
Tjocka vintertossor
Vantar
Strumpbyxor



ÖVRIGT:
Dekorationshjärta
Väggskylt Välkommen
Servetter
Champagneglas
Dekorationskrans
Röda blockljus
Värmeljus
Torkarblad
Deo
Tandborstar
Bröd
Uppläggningsfat
Batterier
Marschaller
Nappflaskor
Bakplåtspapper
Disksvampar
Minitrumpeter
Partypoppers
Julgransklockor choklad
Plåster
Tavla 80x80
Sil
Knäskydd
Snöborste/skrapa
Gästhandduk
Plastpåsar
Dammsugarpåsar
Matningssked
Tandkräm
Våtservetter
Nappar
Pärlband
Grytlappar
Schampo
Balsam
Toasits till barn
Isfacklor
Lego klosslåda
Ljudbok
Kassaapparat
Böcker
Pussel
Pruttkudde
Spel
Kortspel
Målarbok
Rebusböcker
Ritblock
BobbyCar Polis
Klosslåda
Bil

Ja det var vad vi fyndade i Kvinnfolkets Mecka!!!!
Inte lite precis, och allt detta fick plats i TVÅ kundvagnar, haha!!!!!

Vet ni vad???
Jag saknar det redan och skulle vilja åka dit i morgon igen!!!!!

Kram på er...

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Oj vad mycket ni handlade!!! Ni kan konsten eftersom ni endast behövde 2 kundvagnar! Jag hoppas oxå kunna åka dit snart.... Tur att ni körde försiktigt!! KRAM

    2010-11-30 | 10:01:35
    Bloggadress: http://fyrbentaochtvabenta.blogg.se/
  • Maria säger:

    Oj va ni shoppa loss:) Men va mkt ni hitta-skoj:) Kram

    2010-11-30 | 16:56:12

Kommentera inlägget här: