Mitt I Livet...

Köksvärme...

Kategori: Livet från hjärtat...

"-Idag har vi inte gjort nånting!"
Så säger många när nån frågar.
Det har inte vi heller gjort.
Bara varit hemma och ätit frulle, Hanna har varit ute i snön, spelat spel, lekt tafatt, ätit potatisgratäng till lunch, läst böcker, ätit mellis, kollat på tv, rullat boll, ätit korv o mos till middag, Hanna har varit på gympa, nattat Filip, gjort middag till i morgon...
Så egentligen kan man inte säga att "vi har inte gjort nåt"... eller hur?

I morse vaknade Filip halv nio.
HALV NIO!!!!!
Han som brukar vakna två timmar tidigare!!!
Kan bero på att han inte hade kissat genom utan var så varm o go.
Men han åt bara 200 igårkväll efter han ätit middag först och sen lite senare lite yoghurt och en macka.

Potatisgratängen vi åt till lunch var sååå god, och det är sååå synd att den tog slut...
Extra tunnskivad potatis tycker jag är godast.
Visst tar det tid men det får man stå ut med om maten ska bli god.

Jag o Hanna spelade "Vem där?" och efteråt ville jag testa henne och se hennes förmåga på att ljuda fram namnen på personerna.
Det var namn med fyra bokstäver typ Lars, Sara, Anna, m.m och jag la fram ett kort och hon började ljuda.
"- Aaaa...ddd....aaa....mmmmm..., DAMMA!"
Det gick sådär.
Nästa namn hade hon lättare för och läste:
"- Aaaa...nnnn...nnnn...aaaa!" ANNA!!!
Sen la jag fram ett namn o sa att detta känner hon nog igen och hon började:
"- Fffff...rrr...eee...dddd...rrrr....iiii....kkkk!" FIDDE!!!!!

Ikväll var Robban här och hjälpte oss med att få värme i köket.
Han fixade med propparna o skruvade lite, sen sattes äntligen elementen igång, och vi kunde känna hur det känns att vara i ett "varmt" kök!!!!!!
Det ska bli sååå skönt att äta frulle där inne i morgon...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: