Mitt I Livet...

Usch vilket ruggigt väder...

Kategori: Livet från hjärtat...

Nä man blir ju inte triggad till att ut o gå i ett sånt här väder precis.
Regnskyddet vi har till vagnen passar inte för det är inte rätt modell.
Hanna var ute en liten stund innan idag men kom in rätt snabbt igen.
Jag är ingen vinterälskare och kommer aldrig bli det heller.

Fördelar med snön o vintern:
Barnen/vissa vuxna älskar det
Snöbollskrig
Snölyktor
Snöänglar
Åka skidor/pulka
Ser fint ut orört
Värmeljus
Nåt jag glömt???

Nackdelar med snön o vintern:
Kallt
Mörkt
Blött
Jobbigt att gå i
Orsakar olyckor
Tungt att forsla bort
Massa tjocka kläder
Nåt jag glömt?

Nä hade jag fått välja så hade jag flyttat utomlands typ till Thailand i 6 månader från oktober-mars och njutit av att slippa vintern och kylan. Visst finns det regnperioder där, men hellre det än snöperioder...




Ikväll är det äntligen dags att spinna igen med syrran.
Men idag ska jag faktiskt låna Hannas sadelskydd och se om det blir litta mjukare för ändalyktan!!!
Sen i morgon blir det plaska runt i vattnet på vattengympan.
Det hade nog varit skönt med ett spinningpass först och sen vattengympa.
Om man hade pallat!!!
Nu så här i början har jag fortfarande inte hittat han som alla snackar om, Mr Motion.
Undrar i vilket rum han gömmer sig?
Jag får väl fortsätta leta varje gång jag spinnar och vattenplaskar.
Men det hade varit trevligt att träffa honom så fort som möjligt...
  







Kommentarer

  • Maria säger:

    Duktig du e som kämpar på me o hitta "mannen"..)Hatar vädret o framför allt väglaget som ligger framför en nu ett antal månader framåt...Önskar att Pa kunde bott lite närmare..men..

    2010-11-23 | 18:51:35
  • Agneta säger:

    Fördelar/nackdelar med vintern...Ja, det finns ju jättemånga...jag skulle kunna skriva en lång, lång lista. Jag återkommer när jag hittat någon fördel!

    Kram älskar er så mycket.

    2010-11-23 | 20:52:00
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Malin Fyhr säger:

    Hej Jennie..

    Håller med dig.

    Skulle oxå kunna flytta utomlands.

    Fast vi är det fint med lite snö, om den bara låg kvar ett tag!

    Hoppas att spinningen gick bra!

    Jag tror att du hittar Mr Motion snart.

    HA DET SÅ BRA.KRAM

    2010-11-24 | 05:26:16
    Bloggadress: http://smurffyhr.blogspot.com
  • Agneta säger:

    Nu har jag kommit på EN fördel med vintern... Det finns INGA MYGG!!!

    Kram älskar er.

    2010-12-05 | 12:29:46
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: