Mitt I Livet...

En snöig novemberdag...

Kategori: Livet från hjärtat...

För första natten på ett par gånger nu, har inte Filips blöja läckt igenom.
Fidde köpte en ny sort och den klarade testet.
Men sen drack han inte riktigt lika mycket heller som han brukar så det kan bero på det med.
I morse när han vaknade gick jag o han upp.
Kollade vad klockan var och den stod på 8.20.
Hyfsad tid för att vara en lördagsmorgon istället för att han vaknar vid halv sju som om vardagarna.
Det första Hanna ville göra när hon vaknade, var att gå ut i snön.
Men först fick hon käka frulle.
Några timmars lek med en kompis innan jag o Filip gick dit o hämtade henne.
Sen gick vi vidare till affären och handlade grädde och nougat som Fidde skulle ha till efterrätten och sen 4 paket salta pinnar till oss. De kostar bara 10 kr nu istället för 15, och jag har lite dille på det nu...

Efter att ha tvättat lakan, pulat o plockat här hemma och lekt med Filip en stund medan Hanna kollade på datan, så åt vi middag som Fidde gjort. Slottstek, potatis, sås, lingon, ättiksgurka, gelé och kokta morötter. Gott och skönt att slippa laga mat på helgen...
Snart är det dags för efterrätten tror jag!!!

I morgon väntar det fotboll för Hanna mellan 11-12.30.
Hon tycker det är skönt att vara inomhus och spela och extra kul med hennes nya o fina kläder o skor!!!!

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Hoppsan... gillar du salta pinnar EXTRA mycket just nu? Vad beror det på? VINTERVÄDRET ELLER?

    Man kanske blir sugen på salt nu i dessa glashala tider...

    Salt på vägarna är ju bra... åtminstone om man är ute och kör med fordonen...

    Ha det alldeles underbart mina nära och kära, älskar er så mycket. Kram till dig, till vår älskade svärson och till våra underbara barnbarn, vi ses på fredag... det ska bli kul. Hoppas att vi får spela WII... Kram älskar er.

    2010-11-21 | 18:28:18
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Nej jag tycker bara att salta pinnar är inte lika "fettiga" som chips om jag blir sugen på nåt fredagsmys eller lördagsmys, och sen fastnar det inte heller i tandköttet eller osar lika äckligt som popcorn gör...



    Ni får gärna spela WII på fredag, ska ta fram ett kul spel som ni får testa!!!



    Kram, älskar Er!!!!

    2010-11-21 | 23:54:44
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Josefine säger:

    Haha, häftig kommentar mamma.... :)

    Något som jag aldrig har gillat är just salta pinnar, tycker dom är så tråkiga och ingen smak.

    Ska vi spinna imorron, jag tror inte att jag känner för att gå på Xtravaganza mötet, tycker inte att det ger så mycket. Pratar mest om mat och det äter ju inte jag nu....

    Kramis Jossan

    2010-11-22 | 07:23:47
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: