Mitt I Livet...

Förberedande inför första advent...

Kategori: Livet från hjärtat...

Nu sitter jag i soffan med Ida liggandes intill mig på ena sidan och några salta pinnar på andra sidan.
Lite svagdricka i glaset på bordet som jag tycker är så gott, har jag hört att det ska vara bra om man ammar???
Våra enmeters stora adventsstjärnor har jag satt upp i fönstret nu ikväll för några nya stakar blir det inte i Ullared. Gjorde även ett nytt myslekrum till barnen här nere i hörnan i tvrummet. Först drog jag ut vitrinskåpet i uterummet och flyttade runt lite på de kvarvarande möblerna tills jag kom på en lösning för att skärma av rummet lite. Sen la jag två täcke på golvet i ena hörnan och några kuddar så det blev en mysig läshörna. Hanna sa meddetsamma att hon ville sova där i natt, haha. Hon tog ner två backar med leksaker o sen satt hon o Filip där inne o lekte och kollade i böcker!!!

Bordet i köket ställde jag på tvären och sen asade jag in vitrinskåpet igen och ställde det i köket istället, för det är kanske inte så bra med alla glasen ute under vintern. Bordet fick nya dukar och jag bytte även till julgardiner.
Mer ska jag inte göra nu innan vi har varit i Ullared. Hittar jag nåt som jag tycker är finare än det jag redan satt fram så är det så irriterande att behöva sätta in det andra igen...

Vad ska jag köpa i Ullared nu då???
Ja det jag kommer på så här nu i denna stund så är det:

* Julgranspynt i svart, silver o vitt
* Väggord
* Hjärttavlor
* Kläder till barnen
* Kläder till mig (en röd jacka skulle jag vilja ha)

Här blev inte listan så lång, men jag kan garantera att den blir lång när vi väl är hemma!!!

Kommentarer

  • Malin Fyhr säger:

    Alltid lika mysigt att läsa din blogg.Hoppas ni får en bra dag i Ullared.

    Väggord köpte jag fina där....

    Där finns ju så mycket att shoppa....

    2010-11-23 | 05:24:42
    Bloggadress: http://smurffyhr.blogspot.com
  • Jennie säger:

    Vad roligt att Du skrev till mig Malin!!!!

    Vad fanns det för väggord och hur stora är dom, höjd, bredd och pris???



    Det dumma är, det som finns ena dagen - kanske inte finns andra dagen...



    Kram!!!!



    2010-11-23 | 12:34:40
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Malin Fyhr säger:

    Hej Jennie.

    När jag var i Ullared sist så fanns det en hel massa väggord med olika texter.

    Vi har köpt både: Lycka och Kärlek, med svart text.

    Tror att de kostade 29-39 kr.

    Hoppas att du hittar det du ska ha.

    Kram

    2010-11-24 | 05:28:50
    Bloggadress: http://smurffyhr.blogspot.com
  • Jennie säger:

    Hej Malin, det är ju inget pris ju!!! Jag ska köpa vita - om det finns. Jag har sett FAMILJ eller om det stod FAMILY inne i den nya affären Dimoda i stan och de bokstäverna är så stora... nästan för stora. Men jag ska köpa en hylla så jag kan sätta upp dom på väggen med fina ljusstakar i glas intill. Blir nog mysigt!!! Kram.

    2010-11-24 | 22:41:18
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: