Mitt I Livet...

Fredagsmys!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Nu har Filip precis somnat och Ida sover sen någon timme tillbaka.
Hanna tittar på Prinsessan & Grodan.
Jag satte upp nya gardiner i deras "nya" lekrum, svart bakgrund med silvermönster på.

Ikväll kommer mamma o pappa hit för de ska sova över och passa Hanna o Filip medan jag o Fidde åker till Ullared i övermorgon. Ida ska sova hos syrran i två nätter och mysa, skratta och prata med dom!!!

Fidde förberedde middagen igår och det luktade öl i hela huset när det kokte på spisen.
Vi ska ha PORTERSTEK med potatis, sås, ättiksgurka, gelé och broccoli!!!
Sen blir det en jättegod kladdkaka med mjölkchokladbitar i och DEN är SÅ JÄKLA GOD!!!!
Han gjorde den för ett tag sen som vi bjöd på och den smälte i munnen och var godare än den vi brukar baka.
Det är såå skönt att Fidde kan och vill laga mat ibland så jag slipper.
Jag kommer ihåg när jag var liten och pappa gjorde mat, (han gör aldrig det annars) då blev det hans goda potatismosplättar med lingonsylt till...

Ikväll ska jag mumsa salta pinnar och Hanna vill säkert ha popcorn, chips och dippa.
Sen ska vi spela lite WII och nåt annat nytt som Fidde köpt för ett tag sen.
Det är rätt svårt men det är kul och man blir fotograferad undertiden, och kan kolla på hur man rört sig och hoppat rundor efteråt, haha!!!

Det blir inte en lång natt för oss, för jag tror vi ska köra vid 04 för vi vill vara ute i god tid.
Jag ska köra dit och så får Fidde köra hem.
Hoppas vägarna dit är bra och att alla djur håller sig undan!!!

Ha en trevlig helg allihop och blås ut alla ljusen innan ni lämnar rummen!!!

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Men dom potatisplättarna var RIKTIGT GODA!!!!

    Kommer du inte ihåg när vi inte hade nån mjölk och pappa gjorde chokladmjölk på vatten....fy fan vad äckligt det var!!!!

    Jag hade också velat att Stefan skulle gjort lite mat här hemma men jag vet att jag i så fall inte skulle klara att hålla mig borta från köket, haha!!!!

    Kramisullaredis!!!!

    2010-11-26 | 14:03:44
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Jenny säger:

    Kör försiktigt!!! :)

    2010-11-26 | 14:30:09
    Bloggadress: http://fyrbentaochtvabenta.blogg.se/
  • Maria säger:

    Duktig han e i köket-synd de inte smittat av sig mer-bröder emellan;) Kör försiktigt o hoppas ni hittar allt o lite till..kram

    2010-11-27 | 18:38:45

Kommentera inlägget här: