Mitt I Livet...

Första tanden!!!

Kategori: Hanna

Från att inte haft en enda lös tand, hade Hanna plötsligt TVÅ lösa tänder där nere.
Jag tyckte att hennes ena tand var lite högre upp än den andra och när jag frågade om jag fick känna på den så var den lös. Den intill var också lös men inte riktigt så lös som den andra. Igår höll hon på att vicka på tanden hela dagen och hade så ont när hon råkade bita i nåt och inte tänkte på tanden. Det blödde och hon gallskrek och sa att hon inte kunde äta nåt. Så det fick bli lättsvald yoghurt till henne.

Idag var den såklart ännu lösare och nu ikväll frågade jag henne om jag skulle rycka väck den för den satt bara i en skör tråd, men det vågade hon inte. Jag sa till henne att tänk om du sväljer den i natt... då ser ju inte tandfen din första tand!!!
Jag frågade om jag fick känna på den igen, och då puttade jag in den mot tungan, och då lossnade den från framsidan liksom och man kunde böja den helt inåt.
"-Tryck med tungan på tanden!" sa jag, och då fick hon stora ögon och spottade ut den.
Den hade lossnat och låg på tungan!!!!!
Åhh vad hon blev glad att ha tappat sin allra första tand...    

Ikväll ska hon lägga tanden i ett glas så tandfén kommer och trollar bort den till en guldpeng...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: