Mitt I Livet...

Grattis Älskling!!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...



Idag fyller Fidde år.
Han och Zlatan.
GRATTIS!!!!!



I morse vaknade jag halv åtta och ammade Ida och när hon somnat om igen väckte jag Hanna för vi skulle gå upp och slå in paketerna till Fidde. Filip vaknade precis när vi var klara så då lyfte jag upp honom och gick ut i köket, gav honom ett paket som han fick hålla. Det kändes lite riskabelt att ta med ett ljus in samtidigt som jag höll Filip, så det fick tändas till frukosten istället. Vi sjöng "Ja må han leva" när vi gick in till honom och sen öppnade han paketen som var en geringssåg, ett verktygsbälte och ett par arbetshandskar.

Mamma o pappa kom lite efter 10 och gav Fidde ett äppelträd som heter FREDRIK, och en spade!!!!!
Sen tog de med sig Hanna o Filip bort till fotbollsplanene för att kolla när Eric spelade match mot Hässleholm.
De vann med 2-0 varav Eric gjorde ett mål!!!!!!!
Undertiden de var borta plockade jag undan här hemma, städade och tvättade skyddet till sängmadrassen. Hängde ut det i blåsten och hoppades på att det skulle hinna torka tills vi skulle lägga oss.
När de kom tillbaka åt vi pastasallad med kyckling och till fikat hade mamma bakat en god arabisk kaka med choklad i som påminde till utseendet om en butterkaka fast med florsocker på.

Senare cyklade jag o Hanna en runda och stannade till vid en lekplats, men det var rätt kallt så vi fick köra ganska fort igen.
Vi käkade pizza ikväll och idag tog jag en som jag inte testat innan.
Det var en med köttfärs, bacon, svamp och räkor.
Filip åt ris och kyckling, men som alltid ville han smaka det jag höll i och pekade menande på pizzan.
Sen ville inte han ha sin egen mat utan spottade ut det så fort jag tog in skeden.
Då pekade han på pizzan och ögonen tindrade och ville ha mer, haha...

Fidde var ute och hämtade in madrasskyddet, men det var inte liggbart så jag slängde in det i torktumlaren en stund och nu är det helt torrt!!!!!

Jag gav Filip välling ikväll medan Fidde kollade på fotboll.
Först fick han 200 och sen 100 till.
Han snurrade i min famn och kunde nte komma till ro.
Jag la honom i sin säng, sa godnatt och gick ut i soffan.
Sa till Fidde att det är skitjobbigt att behöva sitta där inne med honom tills han somnar.
Jag lät han vara i sin säng och visst försökte han "locka" in mig med att slänga ner nappen på golvet.
Men jag gick in o tog upp nappen, la honom ner, sa godnatt och gick ut igen.
Tillslut somnade han...
YEEEEEEESSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: