Mitt I Livet...

NU är jag klar för idag!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Har precis kommit ut från en välbehövd dusch.
Innan höll jag på med Filips ett-årstårta.
Han fyller ju ETT år i morgon... eller idag blir det ju nu!!!
Lilla älskade Filip...<3

Under dagen har Ida ätit från flaskan hur bra som helst, rätt många gånger tills hon blir mätt såklart. Somnat och sovit ett antal timmar men vaknat till emellanåt precis som bebisar brukar göra. Jag, Hanna o Filip har lekt kurragömma och det är så kul att se när Filip hittar henne för det är nästan som att man är på jakt med en hund. Hanna springer och gömmer sig, jag frågar Filip "- Var är Hanna någonstans? Kom så får vi leta!!!!"
Sen kryper han iväg snabbt som bara den och flyttar dörrar och ser om hon står där bakom. Han tittar under borden, under stolar, bakom gardiner, inne i sängen under täcket, ja överallt... och sen när han väl hittar henne så skiner han upp och gör ett ljud på sitt sätt att han har sett henne och då klappar han i händerna, haha!!!!! Inte för att likheten med att en hund klappar i händerna - eller i tassarna, men glädjen över att ha hittat det försvunna syns på lång väg!!!!

Sen lekte vi tafatt.
Inomhus.
Det gick bra.
Filip jagade Hanna så han blev alldeles svettig.
Håret kryllade sig där bak så han fick minsann ta sig ett bad ikväll...

Till lunch fick Filip testa att äta med sked alldeles själv.
Han kladdade ner både sig och bordet, men vad gjorde det?
Det går att tvätta!!!!
Visserligen tog jag av honom kläderna idag, men annars får han ha dom på.
Till mellis fick han vaniljyoghurt och det åt han också själv.
Kameran hade jag i högsta hugg och tog många härliga kort...

Förberedelserna inför den stora dagen i morgon började med att jag funderade ut vilken tårta jag skulle göra till Filips ett års-dag. 
Hanna kom med förslaget en Teletubbiestårta eftersom han gillar att se de på tv.
Men en sån har jag redan gjort innan och jag vill inte göra samma tårta mer än en gång, så det strök vi.
Efter en stund kom jag på hur den skulle se ut. 
Men den är bara halvfärdig nu och ska ta resten i morgon.
Jag pallade inte.
Det var så mycket annat som skulle fixas.
Slå in födelsedagspresenter.
Hänga upp ballonger.
Sätta fram ljus.
Hänga upp "Happy Birthday"-girlangen.
Plocka undan disken.
M.m.
Fidde???
Han spelade X-box.....
Jag säger som Rita:
"En redig kvinna reder sig själv!!!"

Kommentarer

  • Maria säger:

    Mmm sant:) Grattis till lilla Filip på ett-årsdagen:))Vi ses i kväll:) Kram

    2010-10-08 | 14:20:22

Kommentera inlägget här: