Mitt I Livet...

Nu slipper vi sitta med honom...

Kategori: Livet från hjärtat...

Det går så otroligt bra att bara ge Filip hans välling och sen lägga honom i hans säng utan att behöva sitta där inne med honom tills han somnar - i vår famn.
Som nu.
9.40 sa jag att han skulle sova en stund, gick in, gav nappen och la honom i sängen med hans filt och sen gick jag ut. Han ligger o jämrar sig kanske en tre-fyra gånger, men nu är han tyst och har nog somnat...
Såå skönt!!!!

Ida hade jättesvårt att somna igårkväll.
Hon brukar ligga ute i soffan med oss medan vi är uppe, men inte igår.
Hon var nog vaken tre timmar.
Vi hörde att hon var hungrig och jag försökte amma henne men eftersom hon inte blir mätt så får hon tillägg.
Men...
Hon ville inte suga på nappflaskan utan tryckte bort flaskan med tungan, spottade ut det hon fått i munnen och bara grät hela tiden. Som tur är, är jag en van mamma som inte så lätt får panik när bebisen bara skriker, utan försöker lösa vad problemet är.
Antingen är det hunger, en rap som sitter långt ner i magen och trycker, eller så är det kanske en fis eller bajja som behöver komma ut..
Nu var det en lååång rap.
Sen åt hon ur flaskan - två gånger!!!
23.50 fick hon sista flaskan med tillägg innan hon somnade för natten.
Jag kommer inte ihåg om jag var uppe tidigare, men i morse när hon vaknade - var klockan 5.54!!!!!!!!

Kl 14 ska vi till bvc med Ida för att vägas och mätas.
Jag tror att vi får göra oss klara redan 13.30 så jag inte glömmer nåt... eller nån, haha!

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Skönt att slippa sitta hos honom hela tiden, kan bli jobbigt till slut ju. Kolla som vi höll på med Eric, nej det är skönare att bara kunna gå in, ge välling och pussa godnatt sen gå.

    Hoppas att det håller i sig :-)

    Kramis

    2010-10-07 | 17:37:37
    Bloggadress: http://varonskelista.blogg.se/?tmp=29154839

Kommentera inlägget här: