Mitt I Livet...

Sova sova säng säng säng...

Kategori: Livet från hjärtat...

Ida vaknade som vanligt vid 04.45 i morse och var hungrig.
Men i morse tyckte jag inte att det var jobbigt att gå upp.
Hon hade ju sovit gott sen kl 23.50 så några sköna timmar i sträck fick jag sova.
Fast det kan ha sina nackdelar, för ibland har jag vaknat av att jag har drömt att Ida ligger med ansiktet under täcket eller filten och inte får luft. Jag får panik och flyger nästan upp ur sängen och kollar henne. Speciellt när jag ser att det gått några timmar utan att varken hon eller jag har vaknat och då får jag böja mig ner och höra så hon andas. Men hon ligger och sover så gott varje gång, lilla sessan...♥

I morse fick Filip ligga mellan mig och Fidde - och Hanna.
Hon hade krupit upp och låg skavfötter mellan oss utan att jag märkt det.
Men då fick hon gå ner och ligga i sin egen säng för då blev det för trångt när Filip skulle ligga där. Han hade svårt att sova och det har han haft ett par nätter nu. Undrar vad det beror på?? Kanske fler gaddar på G? Han vaknade vid 05.45 och kundee inte somna om hos oss heller, låg bara o snurrade rundor, sparkade på Fidde, bankade med handen i väggen och gnydde.
Efter att ha hållt på ett tag tröttnade jag och sa till Fidde att han fick ligga i sin egen säng.
Då somnade han!!!
Och jag med för den delen.
När jag vaknade nästa gång väcktes jag av att jag tyckte mig höra långt borta att det var nån som sa:
"-Kissat genom, kissat genom, kissat genom!"
Då tänkte jag att Filip har kissat genom blöjan och står upp i sängen.
Men då vaknade jag på riktigt av att Hanna satt på toa och sa viskandes:
"- Mamma... jag har kissat genom!"
Jag trodde inte på henne först men sen sa hon att hon höll på att ta fram frukost och var sååå kissig så hon kunde inte hålla sig, utan kissade genom trosorna och leggingsen.
Jag tittade på golvet och började småskratta när jag såg spåren efter henne.
Det såg ut som att hon hällt ut lite vatten i en lång rad från kylskåpet, fortsatt ut i hallen och in på toa, hahaha!!!
Efter att hon torkat upp det så ville jag gå in o lägga mig igen, men kollade först på klockan.
08.57!!!!!
Vi hade sovit till 9 idag!!!!
Fem minuter senare vaknade Filip och ville upp.
Vi åt frukost och sen fick de leka lite i tvrummet medan jag ammade Ida.
Hanna gömde sig runt soffan och Filip gick också runt soffan och letade efter henne. Även om Hanna flyttade sig hela tiden så tyckte Filip det var jättekul att leta och när han hittade henne så sken han med hela ansiktet.

Vid lunch var inte Filip så sugen på att äta..
Han satt mest o lekte med maten, stoppade lite i munnen och kastade ner resten på golvet.
Så jag tänkte att det KAN ju vara en ny tand som spökar, och gav honom lite yoghurt istället.
Sen gick jag in o la honom.
Han somnade bums.
Skittrött.
Han sov ju inte innan på fm...

Nu har han visst vaknat hör jag.
Ida sover här i tvrummet på en stor gosig kudde och Hanna kollar på tv.


I helgen är det Alla Helgona-helgen - eller Halloween som många firar.
Vi har blivit hembjudna till päronen nästa fredag på min favoriträtt.
♥ KALKON ♥
Det är nog den godaste rätten jag vet med alla goda tillbehör.
Kalkon, ugnsbakade morötter, sviskon, lök, potatis, sås, ättiksgurka, svartvinbärsgelé, lingon och sallad.

Vi vuxna ska inte klä ut oss som vi har gjort innan, men barnen fick göra det om de ville.
Tror nästan till 100% att Hanna vill vara nåt...



Nä nu tror jag minsann att jag ska göra mig lite kaffe.
Det är grått och trist ute som en typisk dassig höstdag, så lite kaffedoft i huset gör nog susen...

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Ja, fy fasen....När mamma frågade om vi ville komma på kalkonmiddag så började saliven rinna, jag ska äta lite av det, jag bara måste. Så för att trappa upp lite innan ska jag äta frukost på onsdag och torsdag!!!!

    Sen kör jag på helfart igen, haha!!

    Kramiskalkonis!!!!

    2010-10-29 | 16:38:31
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Maria säger:

    Tänk va nöjd man e för 3-4 tim sömn i sträck när man e småbarns förälder:) Trevlig helg:)) Kram

    2010-10-29 | 16:40:54

Kommentera inlägget här: