Mitt I Livet...

Svårt med ny mobil i början...

Kategori: Livet från hjärtat...

Just nu passar vi Eric o Elias medan syrran är på viktkurs och Stefan på hundkurs.
De spelar Karlsson På Taket och det är Hannas favoritspel.
Ida sover hos Fidde och Filip sover gott i sin säng.
Han har bara sovit en timme i förmiddags så han var ganska trött nu ikväll.
Har hållt på och lära mig min nya mobil, men fasen vad det tar tid att skriva.
Jag kommer aldrig rätt med fingrarna på bokstäverna och får radera hela tiden.
Så det går nästan lättare och fortare om jag ringer, hahahaha....
Fast det är ju klart - övning ger färdighet, hoppas jag.
Som igår när jag inte hade varken våtservetter eller ägg.
Jag skrev ett sms till Fidde o frågade om han kunde köpa våtservetter när han var på väg hem.
Det tog väl 3 minuter innan alla ord var rätt.
Sen när jag hade skickat det, kom jag på att jag glömde skriva ÄGG....
Ytterligare 3 minuter innan jag kunde skicka det, men han fick det i tid och middagen med ägg blev klar, haha!!!

Imorgon ska Hanna på dagis tänkte jag.
De nätter Ida har varit vaken mellan 03-06 har varit skitjobbiga eftersom de är de timmarna som är skönast att sova under. Sen har barnen varit så trötta att de har sovit till 08-08.30, och varför asa upp de bara för att Hanna ska vara på dagis endast tre futtiga timmar? Visst, hon får ju träffa sina kompisar så det är ju en orsak till att gå dit. Men nu ska jag göra en annan sak när vi ska till dagis så jag slipper känna mig stressad över att inte hinna bli klar i tid med påklädning o frukost. Nu ska vi bara klä på oss och gå, o sen när vi kommer tillbaka kan vi två äta frukost i lugn o ro...

På kvällen ska jag o syrran åka in o ha vattengympa på badhuset.
Det ska bli sååååååååå skönt att göra nåt för mig själv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: