Mitt I Livet...

Vårkänslor i oktober!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse vaknade jag halv tio av att Fidde väckte mig.
Filip o Ida sov fortfarande!!!
Hanna hade krupit upp och lagt sig intill Fidde.
Klockan 11 skulle hon på Andy´s till en kompis kalas.
Jag körde in henne och när jag var hemma igen var det så skönt väder att jag fick ett sånt där "rensa-i-rabatten"-humör...
Allt gammalt och visset slängdes, jag klippte av för långa grenar på två miniträd med röda bär (har glömt namnet) och jag borstade bort alla fula löv som bara låg precis överallt, och det blev så fint här ute nu!!!
Det dumma är att man inte kan elda upp skitet utan det får ligga i säckarna tills man kör bort med det till tippen, men det får göras ganska snart för det lär osa skunk med ruttet ogräs och blommor.
Fidde klippte gräsmattan och Filip satt i vagnen och tittade på.
Ikväll grillade vi korv till middag och det var så pass varmt att vi kunde sitta i uterummet.

Ida har nog nån form av kvällskolik för hon vill inte somna...
Har suttit o tittat på film och hon har skrikit i nästan en och en halv timme.
Inte konstant, men då och då...
Det räknas inte precis som kolik för de skriker i flera timmar - i sträck, men det är fan så jobbigt att inte veta vad man ska göra när de skriker.
Ingenting hjälper...
Om man ändå hade kunnat förstå deras känslor...



Kommentarer

  • Maria säger:

    Gör ju såå ont i en att inte kunna trösta elveta va de e..Skönt sen när de små liven pekar eller tar sig där de gör ont..Drar hon upp benen när hon skriker så har ja hört e ett tecken på magont..Om du ej fått de så fråga efter minifom droppar på bvc..Hjälper mot gaser i magen...Kram

    2010-10-11 | 10:27:13

Kommentera inlägget här: