Mitt I Livet...

Poliskontroller borde göras oftare på gatorna...

Kategori: Livet från hjärtat...

Igårkväll planerade jag om natten, så att jag vaknade kl 2 och ammade Ida.
Hon sov fortfarande och fortsatte sova efter hon ätit.
Sen sov jag till 5.50 och ammade igen, med Ida fortfarande sovandes och senare vaknade Filip vid halv åtta och då fick jag gå upp och fixa frulle. Jag gjorde pannkakor och Filip åt en hel, Hanna åt också en och hon la i keso i sin och tyckte det var skitgott. Halv elva körde jag in till stan och det var poliskontroll med alkotest idag med. Jag stannade till hos en polis och sa vad polisen sa till mig förra veckan när jag fick blåsa, att jag var den som var nyktrast hitentills och sa att jag tyckte det var egentligen ett "hemskt" svar.
Denna polisen sa att om de stoppar 100 bilister en lördagförmiddag som idag så är 80 av dom positiva och får böter eller lämna sitt körkort.
0,20 promille ger "bara" böter och 0,32 ryker kortet!!!!
Han sa även att de som är riktiga och dagliga alkoholister, kan ha ett promille långt över 2,0 och ändå beté sig som "du och jag" nyktra, men medan de som bara festar blir dyngraka och kan knappt stå på benen med 0,20 promille i sig.
Ska du köra bil dagen efter - sluta drick kl 00 och sätt dig inte i bilen förrän kl 12 dagen efter, så riskerar man inga andras liv på vägarna.
Jag skulle byta abonnemang på min nya mobil, men det gick inte eftersom jag hade skrivit ett kontrakt, så antingen fick jag behålla det som det var, eller rentav byta till en annan mobil. Jag behöll mobilen och plussade på ett tillägg så jag har 5000 fria sms!!
En runda på HM hann jag också med och där hittade jag en söt klänning som Ida ska ha på sig i morgon efter dopet.

Mamma o pappa körde hit med bord och stolar så vi får plats allihopa i morgon.
Men duka får vi göra snart när Filip har somnat.
Annars hade han säkerligen dragit ner alltsammans i ett enda ryck...

Ikväll slapp jag göra middagen så det gjorde Fidde.
Ugnsbakad fläskfilé med kokt ris, bönor och broccoli, svartvinbärsgelé och en god brunsås till...
Sååå gott och såååå skönt att slippa laga mat.
Sen gjorde jag en överraskning som de som kommer på dopet i morgon - kommer att få se, hehe!!!!!!!

Nu har Fidde gått in med Filip och jag hör att Ida börjar vakna till i vagnen där hon sovit så gott nu ikväll.
Jag ska måla naglarna, ta fram kläder och duka!!!!!

Så... vi ses i morgon - ni som kommer!!!!!!

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Ja, VI KOMMER, för vi är varken förkylda, ovälkomna eller "ovän" med er....haha ;-)

    Puss på näsan!!!

    Kram Jossan

    2010-10-17 | 10:05:46
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Agneta säger:

    Hej TACK för en trevlig tradition... dopet! Jag tyckte att det var det mest lättsamma och bästa ceremonin hitintills!

    Ja, visst var överraskningen jättefin!!! HAN klär i snaggat hår och han ser ut som en pojke!

    Jag håller fullkomligt med dig, om igen, angående att dricka alkohol dagen innan man ger sig ut i trafiken... Alldeles för många gör det, det visste jag... MEN att såååååå många gör det, SKRÄMMER mig verkligen...

    Hoppas att man inte möter någon som har "promille" i kroppen... Kram älskar er.

    2010-10-17 | 17:25:52
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: