Mitt I Livet...

Liten kan vara stark!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse sov vi till halv åtta och det var riktigt skönt att Filip inte vaknade och ville upp vid 06.30-07 som han brukar. Kan bero på vällingen han fick vid halv sex, för han grät precis som när han vill ha mer på kvällen...
Han har en tendens att vakna tidigt på morgnarna nu och smågnälla lite då och då i en hel timme och DET är jobbigt.

Igår var det kundkortskväll på Hemköp med billiga varor och Hanna var inte sen med att ta 2 stycken stora keso. Så i morse hade hon keso på sin macka.
Jag hade makrill på min för jag tycker det är så gott, speciellt den som är i den runda burken med mer tomatsås i.
Filip brukar alltid vilja smaka det vi andra äter om det är nåt som han inte har, och nu ville han smaka min makrill.
Han åt med god aptit - och ville ha mer när det var slut.
Efter en lång lekstund blev Filip trött och jag gick in o la honom och när han vaknade igen, hade han sovit en och en halv timme!!!
Snacka om att vara trött...

Till lunch fick Filip en av sina burkar för jag hade inget direkt till honom idag.
Jag och Hanna åt varsin majskolv, fast jag fick inte en hel, för Filip pekade på min och ville smaka.
Sen när han smakade ville han hålla i den själv och gnaga.
Hahaha... han såg så söt ut med massa söndergnagd majs runt hela munnen och på kinderna.

I eftermiddags gick vi bort till bibblan och lämnade tillbaka de böcker Hanna lånat innan.
Hon ville låna fler och hittade fem nya att läsa.
Vi åt hamburgare till middag ikväll men Filip fick inte bröd till sin utan lite mos som han åt med både skeden och med händerna!!!!

Lille FilleBus har så mycket spring i benen och är såå snabb när han ska göra nånting, så han har fått rätt många blåmärken både här och där.
Mest i fejset...
Han och Hanna leker kurragömma på lätt nivå för att Filip ska hitta henne, och det är så kul att se hur glad han blir när han hittar henne.

En sån där BULTBRÄDA (Brio har väl gjort såna) är en önskan till Filip.
När vi var på bvc med Ida och satt i väntrummet, lekte Hanna o Filip med leksakerna och det fanns en bultbräda där som han hade hittat.
Det satt en man i soffan och kollade på när de lekte och när Filip slog med hammaren på bulten - och slog ner den, sa mannen:
"-Wow... han har ju rejäl kraft i armen den killen!!!"
Han träffade bultarna varje gång han slog och mannen blev mer och mer begeistrad och tyckte han var riktigt duktig för att bara vara så liten...


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: