Mitt I Livet...

Att han kan vara så medveten...

Kategori: Filip

Filip har lärt sig att skaka på huvudet när han menar "nej" och antingen bara säga "m" eller vara tyst när han menar ja. Imorse hade han vaknat lite efter 5 och jag fattade inte varför han vaknar så tidigt. Ikväll satt jag, mamma, Filip o Hanna i tvrummet och kollade på tv och klockan närmade sig 20. Filip var fortfarande vaken och satt på golvet och lekte med sopskyffeln. Jag sa till mamma att eftersom han är vaken så här länge nu, så lär väl Filip nog sova till klockan 7 i morgon bitti.
Då tittar han på mig, ler och skakar på huvudet.
Jag frågar honom:
"- Nähäää ska du vakna klockan 5 i stället då???"
Då tittar han med en lurig blick och bara skrattar, precis som att "-Jaa det ska jag!!!"

Det är så kul att se honom förstå vad vi pratar om och sen se hans svar på sitt sätt.
När han äter och inte vill ha mer så skakar han på huvudet och spottar ut det han har i munnen.
När han väl bestämt sig för en sak så ser man viljan i hans blick att han kommer verkligen ge allt han har för att lyckas med det han vill och tänker på i just den stunden.
Tex om han är på ena sidan av tvbordet, får syn på korgen med tvapparaterna och vill sååå gärna ta dom.
Då kan man verkligen se hur han bestämmer sig för att lyckas få tag på korgen på ett eller annat sätt.
Han kryper runt bordet, tar sig upp hur snabbt som helst och sen när han ser "målet" strålar han av lycka av att han verkligen klarade av att ta sig dit!!!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: