Mitt I Livet...

Gissa om jag blev glad!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

När jag var gravid med Ida gick jag upp 8 kilo, och nu 3 veckor senare har jag tappat allihop + 2 kilo till!!!
Fast jag hade gärna gått ner 15 till...

I morse skulle prällen komma hit o ha ett dopsamtal med oss.
Men han ringde halv nio och sa att han hade blivit extremt förkyld.
Så vi får boka in ett annat datum.
Har fortfarande inte kommit på var vi kan vara efteråt.
Visserligen sa prällen att Östra Vrams församlíngshem är ledigt.
Men det känns lite så där att åka dit...
Vi får se vad det blir.

Doppresenter...
Vad ska man ge??
Nu ska jag säga precis det jag tycker.
Det som jag anser är tre onödiga gåvor är:
* Sparbössor
* Ramar
* Smyckesskrin
Jag vet inte hur många Hanna fick när hon döptes, och det är ju inte precis nåt hon använder varken nu eller sen.
Det passar liksom inte att sätta in kort på henne i en ram med ett tåg, flygplan eller vad det nu kan vara.
Visst är det kul att spara pengar, men det tar tid att fylla en och vad tar det inte med en två-tre stycken???
Varför inte vänta med ett fint smyckesskrin tills konfirmationen när de använder smycke??
Lite synd att låta ett fint skrin bara ligga i skåpet och vänta i X antal år... 

Nä exempel på bra doppresenter tycker jag är:
* Pengar
* Presentkort på HM, Lindex, och andra barnklädesaffärer
* "Mina första tänder"-burk i tenn
* Whiskey (till en pojke som får lagras i 18 år) 
* Tårtspade i silver
* Födelsedagskopp med fat
* "Mina första år"-bok
* Ljusstake i tenn med barnets namn, datum, klockslag, vikt och dopdatum ingraverat

Detta är bara några exempel på vad jag själv hade gett.
Jag är en sån person som har en känsla bakom det jag köper och skulle inte bara kunna springa in i en affär och ta första bästa sak jag ser, bara för att jag är tvungen att köpa nåt.
Då väntar jag hellre eller funderar lite till...

Lotter är en rätt given present.
Till sin egen familj..
Tänk om födelsedagsgrisen ringer en vacker dag och tackar för att du gav honom/henne lotten med ett stort L.
Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag gett bort en lott och så skulle det visa sig vara tre klöver eller dessvärre - tre stycken tvapparater!!!!!

Kommentarer

  • Jenny säger:

    hahaha, jag blev full i skratt, jag kan inte annat än att hålla med dig!! Sparbössorna som grabbarna fick står i ett skåp i källaren... Jag tycker oxå det är bättre med saker som man har nytta av eller som barnen har nytta av!!! Lycka till med dopet!!

    2010-09-29 | 16:05:46
    Bloggadress: http://fyrbentaochtvabenta.blogg.se/
  • Agneta säger:

    WOW grattis till viktminskningen! Det känns väl positivt? Ja dop-presenter kan vara ett speciellt kapitel... Jag har köpt det som du önskade.

    Kram älskar er så mycket.

    2010-09-29 | 18:36:51
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Jenny Sälj bössorna på Tradera och ge pengarna till grabbsen!!!!! Kram...



    Mamma Jag tycker det är så speciellt med att ta fram barnets ljusstake på födelsedagen så jag är sååå glad att du beställt varsin till Filip och Ida!!! Älskar dig o pappa så mycket!!!

    2010-09-29 | 21:46:13
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Maria säger:

    va snabbt du gått ner:) Va skönt...Tack för tips om doppresent..Kan va knivigt de där..Kram

    2010-09-29 | 21:48:36
  • Josefine säger:

    Ja jag glömmer inte den sparbössan Eric fick av stefans kusins mamma, en jordglobsspabössa som var as ful....

    Som de silver ljusstakarna som grabbarna fick av sin farmor, dom tas aldrig fram för dom är svarta och jag pallar inte putsa dom....

    Jag tror att jag vet vad jag ska köpa :-)

    Kramkram'Ps har du kollat medborgarhuset??Ds

    2010-09-29 | 22:23:18
    Bloggadress: http://varonskelista.blogg.se/?tmp=29154839

Kommentera inlägget här: