Mitt I Livet...

Idag är det sista måndagen...

Kategori: Livet från hjärtat...

... innan Fidde börjar jobba.
Sista veckan som jag verkligen passar på att ta vara på alla minutrar som han är hemma.
Filip går på som ett ånglok här hemma och när han är som mest aktiv så gäller det att ha ögon i nacken!
Ida lär bli väldigt härdad efter hans klappar. 
Han är snabb som en vessla och kollar man inte vart han lägger sina händer så får hon sig en ganska hård klapp på huvudet...
Det syns i hans ögon hur exalterad han är i hennes närhet.
Så fort hon börjar gny eller gråta ordentligt så tittar han på oss precis som att han vill berätta att det är nåt.
Om ett halvår eller iallafall 8 månader, så tror jag att de kommer ha jättekul ihop och kan förhoppningsvis leka tillsammans på golvet.
Hanna får leka fröken och att hon har 2 barn, hihi!!!
I morgon är det dags för Ida att besöka bvc igen.
Får se om hon gått upp nåt mer sen sist.
Lite problem med att äta tillägg för hon har inte så bra grepp på nappflaskans sugdel.
Får höra i morgon vad jag ska göra - sluta amma och lära henne bara ta flaskan, för hon blir ju inte mätt på det jag ger henne, och sen behöva ge tillägg efter amningen känns lite som en onödig amningstid...
Hon har ju fått i sig "den viktiga mjölken" nu så hon hade säkert inte mått dåligt av att bara få tillägg.
Samtidigt känner jag att det är dumt att sluta amma när jag kan, och det är ju så mysigt att ha henne intill mig och så nära som det blir när man ammar...
3 veckor har jag kunnat amma!!!!!
Ska höra vad jag får för råd i morgon.

Godnatt godnatt...

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: